Avatar billede hostgirl Nybegynder
07. juni 2005 - 14:22 Der er 1 løsning

Printe DataGrid ud, via dialog box, så printer kan vælges.

Hej

Jeg har problemmer med at få et datagrid printet ud, samt dets indhold. Det kan ikke være på en side, og printer ikke automatisk 2 sider ud.

Jeg har forsøgt mig med 2 måder at printe på. Den sidste jeg arbejder med er følgende kode:

Private Sub btnPrintgrd_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnPrintgrd.Click

        objPrintDocument.DocumentName = "Print"

        PrintDialog1.AllowPrintToFile = False
        PrintDialog1.AllowSelection = False
        PrintDialog1.AllowSomePages = False

        If PrintDialog1.ShowDialog() = DialogResult.OK Then

            'Hvad skal der skrives her, når jeg ønsker at printe grdlog (datagrid ud.
        End If

    End Sub

Håber der er en som kan hjælpe mig på vej.... Jeg har prøvet at bruge følgende kode, som også printer, men den giver mig ikke alt indholdet:

Private Sub btnPrintgrd_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnPrintgrd.Click
    PrintDocument1.Print()
End Sub

    Private Sub PrintDocument1_PrintPage(ByVal sender As System.Object, _
    ByVal e As System.Drawing.Printing.PrintPageEventArgs) Handles _
    PrintDocument1.PrintPage
            Dim myPaintArgs As New PaintEventArgs(e.Graphics, New Rectangle(New _
              Point(0, 0), Me.Size))
        Me.InvokePaint(grdLog, myPaintArgs)
    End Sub

men problemet er også at jeg ikke kan vælge printer og om siden skal være liggende eller stående når den printes...

Hvad skal der til? Jeg har også tilføjet PrintDocument1 og PrintDialog1 til min form, i visual studio.net...
Avatar billede hostgirl Nybegynder
19. april 2007 - 12:54 #1
svar