Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
07. juni 2005 - 09:30 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Reload af side i PHP

Jeg er ved og lave et login system i PHP.

Når man har logget ind, og bruger og pass er i orden. Så skal siden reloades, fordi der skal nu tilføjes en knap der hedder log ud. Den første side hedder Index.php, og alt foregår så inde i iframes på index.php. Men log ud knappen skal oprettes på index.php. Hvordan laver jeg det?
Avatar billede galaxy Nybegynder
07. juni 2005 - 09:38 #1
if ($loguser == true)
{
  Din logud-kode
}
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
07. juni 2005 - 09:47 #2
Øhh prøv lige uddyb det der?
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
07. juni 2005 - 09:47 #3
kommer an på om du bruger sessions i dit login system. Hvis du gør det
skal du bruge, skal du lave en submit knap der hedder logud også følgende kode:

if(isset($_POST['logud'])) {
    print "Du er nu logget ud";
    session_destroy();
}

jeg ved ikke hvordan du har kodet scriptet. (Source vil blive nice) Men du kan evt gøre sådan her:

have en knap der linker til: index.php?log=out

og så have en en
if (isset($_GET['log'] == 'out')) {
  print "Du er nu logget ud";
} else {
//ALT dit andet php kode her
}
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
07. juni 2005 - 09:57 #4
Ja jeg bruger self. sessions. Jeg kan godt finde ud af og lave log ud knappen, problemet er jeg skal have reloaded min side, når man har logget ind. Og eftersom den kode der bliver kørt ligger inde i en iframe er det ikke nok og bruge en meta refresh tag. Fordi så bliver hele siden åbnet op inde i iframen. Og det skaber problemmer.

Index.php er hovedsiden, der er ude i den log ud knappen skal poppe op når man er logget ind.

Inde i index.php kommer en side der hedder login.php, der taster man sit bruger og pass. Den sender det så videre til godkend.php, som tjekker bruger og pass. Når man så er blevet godkendt, bliver man sendt videre til upload.php. Her skal hele siden skal index.php så reloades så man kan se log ud knappen
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
07. juni 2005 - 10:13 #5
Jeg i kan også godt få koden hvis det kan hjælpe
Avatar billede Syska Mester
07. juni 2005 - 10:50 #6
Smid iFrames efter Bin Laden, og lav det hele som 1 side, det andet giver flere problemer end det giver fordele
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
07. juni 2005 - 10:52 #7
Jeg kan da ikke lave det hele som en side. Det bliver da en stor gang rod???
Avatar billede Syska Mester
07. juni 2005 - 12:31 #8
slet ikke.... prøv at kig på alle andre sider på nettet, hvor mange af dem bruger iFrames?
Avatar billede Syska Mester
07. juni 2005 - 12:34 #9
exp.dk bruger jo heller ikke iFrames eller frames i det hele taget...
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
07. juni 2005 - 13:39 #10
Så bare lave en masse sider hvor html'en næsten er ens. Og så genloade dem?
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
07. juni 2005 - 13:55 #11
Altså genloade hele siden, i stedet for bare en iframe?
Avatar billede Syska Mester
07. juni 2005 - 14:08 #12
ja, hele siden, sådan er de fleste sites i dag bygget op....
Avatar billede mr-kill Nybegynder
08. juni 2005 - 18:58 #13
kan man ikke bare køre en header("Location: $PHP_SELF"); efter sessionen er sat?
Avatar billede Syska Mester
09. juni 2005 - 12:05 #14
jo, skulle der vist ikke være nogle problemer i, og så selvf lave nogle kriterier som skal opfyldes hvis den skal køre den header(...)

// ouT