Avatar billede niels_kristian Nybegynder
06. juni 2005 - 20:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ListView ColumnHeaders problem

Jeg er ved at AEndre i et program der bruger en ListView til at vise nogle data fra en sql database. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan de ColumnHeaders bliver sat ind da de ikke bliver sat ind normalt med ListView1.ColumnHeaders.Add 1, , "test1" eller noget i den stil. nogle der har en ide om hvordan de bliver sat ind? kan ikke ligge noget kode op..
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2005 - 20:27 #1
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2005 - 20:37 #2
try using

Dim clmx as ColumnHeader

Set clmx = ListViewObject.ColumnHeaders.Add((' ', 'ColumnHeaderGoesHere', ColumnWidthGoesHere)
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2005 - 21:18 #3
Niels, I see you have a number of questions still open, cam you take a look at them please?

Thanks
Avatar billede niels_kristian Nybegynder
07. juni 2005 - 00:36 #4
skal jeg nok.. har bare ikke haft saa meget tid.. men din
Dim clmx as ColumnHeader

Set clmx = ListViewObject.ColumnHeaders.Add((' ', 'ColumnHeaderGoesHere', ColumnWidthGoesHere)
laver den ikke bare nogle nye ColumnHeaders?
Avatar billede terry Ekspert
07. juni 2005 - 12:27 #5
Hi Niels

The names for the column headers can also be found in the properties for the listview control. You should be able to find these by right clicking on the conrol an dyou should find it in the menu.
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2005 - 19:57 #6
status?
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2005 - 19:57 #7
ah! didnt see you had accepted :o)
Thanks Niels, hope it helped?
Avatar billede niels_kristian Nybegynder
10. juni 2005 - 23:33 #8
it did.. it was:
The names for the column headers can also be found in the properties for the listview control. You should be able to find these by right clicking on the conrol an dyou should find it in the menu.