Avatar billede hyggesen Nybegynder
06. juni 2005 - 20:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows forms - linieskift i textbox, udskrives med StreamWriter

Jeg skal hente en tekst fra en faktura skabelon .txt fil, og udskifte de forskellige variabler i .txt filen med StringBuilder.
(eks. strBuilder.Replace("[#Moms]",Moms.ToString("N2"));)
Det importerede og udskiftede tekst skal vises i en TextBox og derefter udskrives i en ny .txt fil med StreamWriter.

Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg skal tackle linieskift, jeg har en variable i skabelonen der hedder [#Varelinier] og den skal erstattes af evt. flere linier.
Et eksempel på en varelinie kan se således ud:
"3    Runde radiser        23,00    69,00 DKK"

På forhånd tak.

Hygge...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 20:14 #1
x.Replace("[#Varelinier]", linie1 + "\r\n" + linie2 + "\r\n" + linie3)

vil jeg tro
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 20:15 #2
Var det ikke nemmere at få til at stå pænt med String.Format ?
Avatar billede hyggesen Nybegynder
06. juni 2005 - 20:19 #3
Hvad er fordelen ved den i forhold til strBuilder ?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 20:22 #4
Jeg tror at det er nemmere at få til at stå pænt under hinanden.

Og nogle vil også mene at koden ser pænere ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 20:27 #5
eksempel:

string s = String.Format("linie 1 {0,8}\r\nlinie 2 {1,8}\r\ntotal  {2,8}",999, 999.99, 1998.99);
Avatar billede burningice Nybegynder
06. juni 2005 - 20:28 #6
evt. opbygge en varelinje streng først, og så replace den med [#Varelinjer]

ie.

StringBuilder sb = new StringBuilder();

foreach (Vare v in enListe) {
  sb.Add(String.Format("{0} \t {1} \t {2} \t {3}", new object[] {v.Antal, v.Navn, v.Pris, v.Pris * v.Antal +" DKK" }));
  sb.Add(Environment.NewLine);
}

x.Replace("[Vareliner]", sb.ToString());
Avatar billede hyggesen Nybegynder
06. juni 2005 - 20:29 #7
Ok..! Jamen tak for hjælpen..!
Har du et svar ? :-)

Hygge
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 20:32 #8
svar