Avatar billede clasen1974 Nybegynder
06. juni 2005 - 16:52 Der er 3 kommentarer

Check lige denne side

Hej!

Jeg vil lige forhøre mig om hvad i syntes om denne hjemmeside:
http://www.kingmix.frac.dk

På forhånd tak!

/Clasen!
Avatar billede clasen1974 Nybegynder
06. juni 2005 - 17:13 #1
Det skal lige siges at siden ikke er færdig endnu...
Avatar billede dan_n Nybegynder
06. juni 2005 - 20:24 #2
Hey

Det overordnede billede af siden er ok.

[ 1 ] Farvevalget
Jeg syntes umilledbart at de mørke farver er alt for mørke og dyste til en kommerciel siden. Mine første indtryk er kedeligt og gammeldags. Enten skal du have gang i nogle farverige billedet eller bedst af alt, skal du ændre de mørke farver til nogle lysere, som sender det rigtige professionlle signaler og "vi er med hvor det sker".

[ 2 ] Menuen
Menuen er simpel, hvilket er en god ting. Men det skiller sig ikke nok udfra resten af siden indhold/tekst. Du skal igang med noget grafik, eller css roll-over eller lign.

[ 3 ] Sprog
Du burde ikke blande dansk og engelsk sammen. Vælg en eller lav 2 versioner !

[ 4 ] Div og overflow
Jeg kan absolut ikke se det smarte, eller den designmæssige ide, med at benytte overflow og fremprovokere scollbars. Husk at ikke alle bruger IE, og hos os andre er den grå scrollbar ikke en kønt synt.

Tænkt også på at den nye IE 7.0 bliver en betaling browser, og derfor vil mange internet i fremtiden skifte til gratis browsere som fx firefox. Syntes du ikke disse skal have en sammen indtryk af virksomheden som dem der bruger IE.

Jeg går udfra at der vil komme nogle forholdvis lange tekser på nogle af undersiderne, og her er overflow og scrollbars, noget irriterende og anti-brugevenlig design gøjl.

Tænkt på, at det brugerne, der skal bruge siden og det er deres ønsker om let tilgængelig information man som tilgode se, og ikke så meget designet.

På kommercielle sider, gælder det om at gøre information og teksniske data, letteste mulig tilgængelig, afhensyn til konkurrencen. Skal en bruger lede for meget efter bestemte information, finde han bare en anden og overskuelig side.

Net-surfere er altid utålmodige, om man vil erkende det eller ej.

læs evt. om hvor brugere forlader hjemmesider
http://www.brugden.dk/html/del2/5.html

[ 5 ] Logo
Nu skal jeg heller ikke kun være negativ. Logoet er flot og placeringen god. Fint ide med at skjule det ene hjørne :-) også en fin ide med vinduesrammen som baggrund.

[ 6 ] Bredten
Siden er alt for bred. Siden burdre være skalerbar og ikke overskride 780 px i bredten
,der er stadivæk ca. 30 % som benytter 800 x 600.

[ Min vurdering og råd ]
Jeg syntes du skal sætte dig ned og finde nogle mere neutrale, inspirerende og sammenhængende farver. Find 3 - 4 farver til baggrund, link, overskrifter osv. og anvend den systematisk gennem hele sitet.

Derefter burde du justere bredten og evt lave en nyt design, hvor bredten ikke overskrider 780 px.

Drop brugen af overflow på div's og lad istedet undersiderne, være så lange som nødvendigt.

Min kritik virker måske lidt hård, men tænkt PÅ bruger og SOM brugerne.

7 @ 13

Held og lykke med det !
Avatar billede clasen1974 Nybegynder
06. juni 2005 - 22:00 #3
Hej Dan!
Jeg elsker at få kritik, det får mig kun til at gøre tingene endnu bedre, derfor har jeg valgt at give dig de 30 point. Jeg smider den på igen når jeg har lavet den om...

/clasen!