Avatar billede mysli Nybegynder
06. juni 2005 - 16:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Underligt problem med database class

Jeg har skrevet en database class, som jeg bruger på et site.

Har samtidig en admin funktion, og har dertil kopieret hele min class, og lavet en extend i den.

På den normale side, kan jeg godt bruge følgende;

$var = $page->getArray("SELECT * FROM database WHERE cell = ".$variable);

$var indeholder så * fra database i et array.

Men på admin siden er jeg nødt til at skrive;

$var = $page->getArray("SELECT * FROM database WHERE cell = '".$variable."'");

Altså, sætte søgevaribalen i '' - det er egentlig ikke det store problem, kan bare ikke forstå hvorfor dette sker.

Hvis jeg ikke sætter den i '' - og kører en var_dump(), får jeg bool(false).

Nogen der kan forklare dette underlige problem?
Avatar billede galaxy Nybegynder
06. juni 2005 - 16:08 #1
$var = $page->getArray("SELECT * FROM database WHERE cell = ".$variable);

der sætter du jo indholdet af $variable udenfor resten af dit SQL-query. Derfor virker det ikke. Hvorfor du så kan få det til, at virke nogen gange ved jeg ikke, men det er forkert.
Avatar billede galaxy Nybegynder
06. juni 2005 - 16:12 #2
$var = $page->getArray("SELECT * FROM database WHERE cell = '$variable' ;");

er den rette forespørgsel i øvrigt
Avatar billede mysli Nybegynder
06. juni 2005 - 16:57 #3
getArray($x)

$x er jo en streng, derfor deler jeg dem op på den måde.

Dit forslag virker ikke.
Avatar billede mysli Nybegynder
06. juni 2005 - 17:20 #4
Nu virker det sgu.

Har bare altid være i den overbevisning at en streng med variabler skulle skrive sådan;

$steng = "xxxxx". $var ."xxx";