Avatar billede whitehawk Nybegynder
06. juni 2005 - 15:39 Der er 6 kommentarer

Problemer med billeder

Jeg har lavet en lille applikation, hvor en bruger kan oprette opgaver og knytte billeder til opgaven. Alle data (inklusivt billeder ) bliver gemt i SQL Server. Når man så henter oplysninger om en opgave på skærmen og vælger et andet billede og gemmer opgaven på ny, så kommer der en "Access Violation....". Hvordan "Nulstiller" man en Image-komponent og en DBImage-Komponent?
Jeg har prøvet under OnClose på formen at skrive:
Image.Free
DBImage.Free
Form1.Free
men det hjælper ikke.
Avatar billede kroning Nybegynder
06. juni 2005 - 16:20 #1
Kan vi få kode at se hvor du gemmer billedet?
Avatar billede kroning Nybegynder
06. juni 2005 - 16:20 #2
gemmer billedet i Image komponenten mener jeg.
Avatar billede whitehawk Nybegynder
06. juni 2005 - 16:42 #3
DBImage1.Picture := Image1.Picture;
DBImage1.CopyToClipboard;
DBImage1.PasteFromClipboard;
DataSMynd.DataSet.Post;

Det fungerer fint at gemme billederne, men når jeg vil oprette en ny opgave uden at knytte et billede til den, så vil jeg gerne kunne rense image-komponenten og da er det at jeg får en fejl.
Avatar billede kroning Nybegynder
06. juni 2005 - 19:25 #4
Prøv med:
Image.Picture:=nil;
Avatar billede whitehawk Nybegynder
07. juni 2005 - 09:44 #5
Det løste problemet. Tak!
Avatar billede kroning Nybegynder
07. juni 2005 - 09:54 #6
ok