Avatar billede larspeter Nybegynder
06. juni 2005 - 15:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Active directory - hente windows identiten på brugeren

Hejsa eksperter.

Jeg er igang med at lave et intranet. Her kunne jeg godt tænke mig, at få "auto" logget brugerne ind, når de åbner siden.

Men jeg har problemer med at få fat i deres login oplysninger (eks. \\domæne\brugernavn). Jeg får hele tiden fast i serverdomæne\ASPNET ???

    Public Function xGetusername() As String
        Return System.Security.Principal.WindowsIdentity.GetCurrent().Name
    End Function

Det virker godt nok, hvis jeg slår den anonyme bruger fra i iis - men så skal man logge på to gange. Når man logger på windows og når man kalder siden ...

Er der nogen der kan hjælpe
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. juni 2005 - 16:32 #1
hej larspeter :o)

hvis du bruger sætter iis'en op til integrated windows authentication, og sætter <authentication mode="Windows" /> i web.config - skulle du gerne have brugeridentiteten på this.User.Identity.Name, og det burde ikke være nødvendigt for dig at logge på.
hvis du vil have System.Security.Principal.WindowsIdentity.GetCurrent().Name til at returnere dig navnet på den bruger der er logget på dit web, skal du enable impersonation i web.config.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. juni 2005 - 16:36 #2
impersonation angiver du som enabled ved :
<identity impersonate="true" />
under system.web i konfigurationsfilen.
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 17:21 #3
hvordan går det her larspeter?
(du får et svar i tilfælde af at du kunne bruge ovenstående til noget :o)
mvh