Avatar billede specialty Nybegynder
05. april 2001 - 13:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Upload uden timeout og med % tæller!

Hej Eksperter...

Jeg har lavet et skript hvor jeg uploader en valgfri fil til min webserver. Men når jeg er igang med at uploade en stor fil, så får Internet Explore en timeout... Kan det ikke laves så der ikke kommer nogen timeout??? og jeg ville også lige høre hvordan jeg kan få en procent tæller på uploaden!!!

Jeg uploader ved at bruge en copy kommando!!

Specialty...
Avatar billede codebase Praktikant
05. april 2001 - 13:54 #1
hvis du access til serveren kan du sætte tiden op, så den ikke timer ud.........

_codeb@se.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
05. april 2001 - 13:55 #2
kan du bruge ftp
Avatar billede specialty Nybegynder
05. april 2001 - 14:03 #3
Det er ikke min server, det er et webhotel jeg har lejet... og ja, jeg har adgang til FTP!

Specialty...
Avatar billede codebase Praktikant
05. april 2001 - 14:05 #4
hmm, så er jeg lost !!

_codeb@se.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
05. april 2001 - 14:06 #5
jeg fandt det her - kan du bruge det til noget

int ftp_put (int ftp_stream, string remote_file, string local_file, int mode)

Returns true on success, false on error.

ftp_put() stores local_file on the FTP server, as remote_file. The transfer mode specified must be either FTP_ASCII or FTP_BINARY.

Example 1. Ftp_put() example

$upload = ftp_put ($conn_id, \"$destination_file\", \"$source_file\", FTP_ASCII);

Avatar billede lrj Nybegynder
05. april 2001 - 15:46 #6
Men det er jo lidt et problem, mortenfn, at filen ligger på brugeren (klientens) maskine, og ikke serveren :/

HTTP upload er vist temmelig ubrugeligt til store filer..
Avatar billede specialty Nybegynder
06. april 2001 - 11:47 #7
Men, når man ser på sider som freedrive.com og myspace.com der kan man saktens uploade filer på 50 MB!  Så det må jo kunne laves!
Avatar billede masterbp Nybegynder
06. april 2001 - 15:55 #8
størrelsen på HTTP uploads styres af php.ini:
(kig efter upload_max_filesize), så hvis du er på et webhotel har du sikkert ikke rettigheder til at rette dette.
Avatar billede knas Nybegynder
08. april 2001 - 11:19 #9
Prøv at indsætte det her i dit dokument:

set_time_limit(0);

Så bruger scriptet ikke serverens standard time out.
Avatar billede specialty Nybegynder
19. august 2001 - 11:11 #10
Jeg lukker spørgsmålet...