Avatar billede karryen Nybegynder
06. juni 2005 - 09:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søg mellem databasens tabeller

Dav,

Jeg ved man kan søge i en Tabel hvad hjælp at SELECT functionen, men hvordan gør man hvis man ikke vil søge mellem data i en tabel, men mellem en masse tabbers navne?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 09:58 #1
En SELECT per tabel.

Eventuelt kan du stable resultaterne oven på hinanden med UNION.

(SELECT * FROM tabel_1 WHERE f=177)
UNION
(SELECT * FROM tabel_2 WHERE f=177)
UNION
(SELECT * FROM tabel_3 WHERE f=177)

Iøvrigt skal du lige overveje om din tabel struktur er optimal, hvis du har
det behov.
Avatar billede karryen Nybegynder
06. juni 2005 - 12:02 #2
jo, men jeg ved ikke hvad tabellerne hedder. Jeg skal fx. finde ud af om der er en der hedder "Microsoft".
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 12:11 #3
du vil finde alle tabeller i en database ?

hvilken database ?  (det er database specifikt)
Avatar billede karryen Nybegynder
06. juni 2005 - 13:05 #4
Jeg har èn database. Deri er x antal tabeller. Jeg skal kunne søge efter et navn på entabel, for at se om den eksisterer.
Avatar billede nielle Nybegynder
06. juni 2005 - 18:00 #5
MS Access, MS SQL, MySQL, Posgress, Firebird, Oracle, PL2, Ingres ...?
Avatar billede karryen Nybegynder
06. juni 2005 - 19:18 #6
MS Access ( . mdb )
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 19:36 #7
simpelt console app eksempel:

Imports System
Imports System.Data
Imports System.Data.OleDb

Class MainClass
    Public Shared Sub Main(ByVal args As String())
        Dim con As OleDbConnection = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Databases\MSAccess\Test.mdb")
        con.Open
        Dim criteria As String() =  {Nothing, Nothing, Nothing, "TABLE"}
        Dim dt As DataTable = con.GetOleDbSchemaTable(OleDbSchemaGuid.Tables, criteria)
        Dim i As Integer
        For i = 0 To dt.Rows.Count - 1
            Console.WriteLine(dt.Rows(i)(2))
        Next
        con.Close
    End Sub
End Class
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2005 - 22:06 #8
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2005 - 20:27 #9
??