Avatar billede jukhs Nybegynder
06. juni 2005 - 09:19 Der er 5 kommentarer

Fortsæt program efter luk?

Jeg har lavet en lille funktion, hvor en timer sættes, og efter nedtælling skal en handling udføres.
Er det muligt at få den til at udføre denne handling selvom programmet er lukket på "krydset"?
Hvis ja, hvordan? :)
Avatar billede blueice Nybegynder
06. juni 2005 - 13:02 #1
Sådan som jeg ser det kan du lav 2 forme
<form1>
Private Sub Form_Load()
Form2.Show
Form2.Visible = False
End Sub

Lad nedtællingen foregå i form2 samt handlingerne og sæt form2 til at den ikke skal vises i processlinjen

Husk  at sætte en "unload me" ind i form2, der hvor du vil have at programmet skal afsluttes
Avatar billede blueice Nybegynder
06. juni 2005 - 13:03 #2
Der findes nok en smartere måde, men det var hvad jeg lige kunne komme på

Det skal lige sige at Programmet (exe) filen stadig kører indtil du har unload'et form2 :D
Avatar billede jukhs Nybegynder
07. juni 2005 - 07:46 #3
Har lige leget lidt med den løsning, elegant kan man vel ikke sige det er :) Men fandt ud af at bruge form.visible = false, det virker upåklageligt til formålet, smid et svar...
Avatar billede blueice Nybegynder
23. juni 2005 - 11:44 #4
Svar Svar.
Husk at bruge Unload me, når du skal afslutte programmet
Avatar billede blueice Nybegynder
23. juni 2005 - 11:44 #5
Hovsa