Avatar billede mo-bo Nybegynder
05. juni 2005 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SOAP headers

Hej

Jeg er igang med at se på web services, der står en del om SOAP headers, men jeg kan ikke lige se hvorfor det er SÅ smart. Kan I ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2005 - 14:37 #1
Det er jo åbenlyst smart at man kan tilføje ekstra information til et kald.

Men tror nu at det er bedst at vente med at bruge custom SOAP headers indtil
man har en solid forståelse for web services.
Avatar billede mo-bo Nybegynder
05. juni 2005 - 14:44 #2
Jeg kan ikke se det er smart at kunne tilføje ekstra informationer til et kald, med mindre det er de samme informationer man vil tilføje på mange metoder. Så som login ?

Men SOAP headers er vel ikke sikre at bruge end i metode kaldene - de bliver får vel den samme encryption som resten af kaldet ( hvis der er nogen encryption på ) ?

PS. Jeg skal bruge det til en lille præsentation :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2005 - 15:07 #3
øh SOAP headers er jo i SOAP ikke i WSDL og da man altid kun kalder
en metode i et SOAP kald så ...

SOAP headere er selvfølgelig ikke mere sikker end SOAP body

jeg tror ikke at jeg ville bruge SOAP headers til login info

SOAP headers bruges f.eks. hvis man bruger WS Security til informationer
om krypterinsg algoritmer etc..
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2005 - 20:26 #4
mobo ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 16:27 #5
OK ?
Avatar billede mo-bo Nybegynder
24. juli 2005 - 17:10 #6
Sry tak :)