Avatar billede laurits Nybegynder
05. juni 2005 - 12:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 spg, til IsPostBack OnInit

Er der nogen der ganske kort og præcist, kan forklare hvad disse 2 metoder gør:

#region Web Form Designer generated code
override protected void OnInit(EventArgs e)
{
        InitializeComponent();
    base.OnInit(e);
}

og denne:
if(!IsPostBack)
{
    //DoThis
}
Avatar billede henrikgn Nybegynder
05. juni 2005 - 14:52 #1
Metoderne er relevante i forbindelse med ASP.NET-sider. I det nævnte eksempel nedarves OnInit eventhandleren fra System.Web.UI.Control, og eksekveres når siden initialiseres. Her køres InitializeComponent, som blot rummer koden:

this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load)

Dvs. den fortæller egenligt blot at Page_Load skal køres når siden loades, hvilket der jo egentligt ikke er noget nyt i.

Sidstnævnte if(!IsPostBack) kontrollerer om det er første gang siden hentes, eller den er PostBack (dvs. den loades som resultat af en form-submit eller lignende). I koden ovenfor afvikles koden v. "//DoThis" altså kun når siden loades første gang.

Mere om OnInit: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemwebuicontrolclassoninittopic.asp

Mere om Page.IsPostBack: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemWebUIPageClassIsPostBackTopic.asp

Håber det er svar nok?
Avatar billede laurits Nybegynder
05. juni 2005 - 15:27 #2
Jamen det var et ganske udemærket forklaring.
Det gav lidt bedre forståelse.
Tak for det :-)