Avatar billede switchblade Nybegynder
03. juni 2005 - 17:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Why the f*ck vil Nero ikke overburne min cd?

Okay okay okay, jeg er ved at blive sindsyg nu, jeg har en fil på 704mb der skal ned på en 703mb disc, jeg har aktiveret overburn featuren i nero v. 6,3,1,23 men når jeg trykker på 'burn' skubber den skiven ud og beder om en med mere plads.
hvordan får jeg Nero til at fatte at den skal overburne på skiven?

Mvh. M. Dahl
Avatar billede switchblade Nybegynder
03. juni 2005 - 17:43 #1
nåerh ja, brænderen er en BenQ DW1620 Pro og skiven er fujifilm CD-R
Avatar billede kalp Novice
03. juni 2005 - 17:44 #2
Avatar billede hottadpole Nybegynder
03. juni 2005 - 19:07 #3
Ellers der en længere smøre her der plejer at gøre lykke:
    How can I burn CDs that are larger than the standard 74 min CDs? Such as 80 min and 90 min CDs?
Your CD recorder must support the overburning feature and this type of media. Some recorders support 80 min media but will not support 90 min or 99 min media.
Please check the points below:
This feature is only supported by at least Nero 5.0. Please update to our latest Nero release from our website.
Update to Nero 5.5: Nero Burning ROM
Update to Nero 6: Updates Nero 6
Important notes
Upgrades to the latest versions of Nero 5.5 are free of charge.
The Nero 5 serial number does not work for Nero 6.
To upgrade to Nero 6 from a previous version, please purchase a Nero 6 serial number in our Onlineshop.
You need to have the latest firmware for your recorder model, as it will contain information to enable overburning. Most importantly, it will contain read/write strategies for new brands of CD-R and CD-RW media and can resolve many issues you may otherwise run into.
To overburn, you have to burn in either ´Disc-At-Once´ or ´Disc-At-Once 96´ write mode. The multisession mode is not possible.
Enable overburning in Nero's ´File --> Preferences --> Expert Features´ (if you use Nero Express, do so from ´More --> Configure --> Expert Features´) and deactivate/disable ´Check for correct disc format´ from within Nero´s ´Files --> Preferences --> General´ (or from within Nero Expresss ´More --> Configure --> General settings´).
If you enable overburning in ´Expert Features´, you should use the settings below, based on the size of media you are working with:
For 80 min media set to 82:00
For 90 min media set to 89:30
For 99 min media set to 99:54:74
Important Note
Keep 99:54:74 min entered and it will always enable burning to the max.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2005 - 20:38 #4
spørger har kun lukket 40% af sine spørgsmål, så forvent endelig ikke at han vender tilbage...
Avatar billede switchblade Nybegynder
04. juni 2005 - 00:24 #5
john... hvis du ikke har noget at tilføje, så frabedes kommentarer, tak.
Avatar billede switchblade Nybegynder
04. juni 2005 - 00:36 #6
hottadpole, det virkede med den opdatering, tak for hjælpen, men jeg kan ikke give point før du opretter et svar.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. juni 2005 - 00:00 #7
Det kommer så her. Hvis john_stigers har ret i at du har gamle spørgsmål liggende, (jeg har ikke checket) vil du så være venlig at lukke dem? Om ikke andet så for husfredens skyld. :)
Avatar billede switchblade Nybegynder
07. juni 2005 - 14:55 #8
jeg har nogle der stadig er åbne men kun fordi at der ikke er oprettet nogle svar.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. juni 2005 - 19:17 #9
Så kan du bede den eller de personer der hjalp mest om at lægge et svar. Alternativt lægger du selv et svar og acepterer det. :)