Avatar billede faxe Nybegynder
03. juni 2005 - 17:32 Der er 1 løsning

Kontrol af dato og klokkeslæt i MySQL-database

Hej Eksperter

Det jeg gerne vil lave er en SQL-streng

"SELECT * FROM reservations_oversigt WHERE (ID_element='"&Session("ID_element_leje")&"' and Type='1') and ?????"

Her vil jeg have at den kontrollere om der ligger noget i databasen i forvejen! Det er næste det samme spørgsmål som (http://eksperten.dk/spm/180278) men dette er ikke i en IF sætning.

Min database er bygget op på følgende måde:

Den er blevet sikret at Start_dato skal være <=(mindre ind eller ligmed) Slut_dato
Start_dato = 20050603 (tal)
Slut_dato  = 20050604 (tal)

Hvis Start_dato = Slut_dato Skal Start_tidspunkt være < (mindre ind) Slut_tidspunkt, er også blevet kontroleret….

Start_tidspunkt = 1 (tal)    (1=08:00)
Slut_tidspunkt  = 3 (tal)    (3=10.00)

Det der kommer fra kunden hedder:
for_start_dato =(tal)
for_slut_dato=(tal)
for_start_tidspunkt=(tal)
for_slut_tidspunkt =(tal)

Hvis den finder noget er der jo ikke ledigt!

Håber jeg har forklaret det godt nok…. Ellers må i lige sige til!

//Stig Buhl
Avatar billede faxe Nybegynder
05. juni 2005 - 00:45 #1
Klarede den selv!