Avatar billede mahuni Nybegynder
03. juni 2005 - 17:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde og tælle hits på side den sidste time

Jeg har, med hjælp fra venlige folk her på eksperten, fået frembragt en del effektiv kode til mit statistiksystem. Men nu er jeg løbet ind i et problem... Jeg vil lave en kode, som viser hits den sidste time. JEg har forsøgt at bruge denne:

SELECT *, COUNT(side) AS antal FROM stats WHERE `tid` <= FROM_UNIXTIME('$time') + 0 GROUP BY side

Men resultatet er blevet langt fra som det burde være.
Det skal så siges at $time variablen er defineret således:

$time = time() - (60 * 60);

Jeg håber nogen af jer har et forslag...
Avatar billede kasper.h Nybegynder
03. juni 2005 - 17:34 #1
`tid` skal vel være >= $time? Ellers får du dem der er fra før $time.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
03. juni 2005 - 17:35 #2
der udover kan du krive det som `tid` >= (NOW()-3600)
Avatar billede mahuni Nybegynder
03. juni 2005 - 17:37 #3
Det havde du ret i, men den viser stadig væk ikke de rigtige udtræk... :S
Avatar billede mahuni Nybegynder
03. juni 2005 - 17:45 #4
Aha, nu virker det... Jeg brugte UNIX_TIMESTAMP()-3600...
Smider du et svar?

Også lige til fremtidig hjælp for andre

SELECT *, COUNT(side) AS antal FROM stats WHERE `tid` >= (UNIX_TIMESTAMP()-60) GROUP BY side
Avatar billede mahuni Nybegynder
17. oktober 2005 - 23:30 #5
Nå ikke?