Avatar billede shylle Nybegynder
03. juni 2005 - 14:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fejl ved deployment

Jeg er ved at deploy'e mit webprojekt til et LIVE miljø. Jeg har uploadet de filer som skal bruges, men får denne fejl:

_______________________________________________
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>

_______________________________________________

Min Web.config-fil ser således ud i <customErrors>-området:
<customErrors mode="Off"/>

Og jeg vil mene at min Web.config fil er korrekt...

Der sker højst sandsynlig en fejl på default.aspx i applikationen, men mit problem, er at den fejl, der reelt sker ikke bliver vist, idet den brokker sig over Web.config-filen.

På webserveren som er en Windows Server 2003 kører projektet som website og dermed ikke som virtuelt bibliotek, men det burde vel opføre sig på samme måde.

Nogle idéer til hvad jeg kan prøve?
Avatar billede a1a1 Novice
03. juni 2005 - 14:41 #1
har du også en
<compilation debug="True" />
i din web.config, så burde du kunne se hvilken fejl der kommer...

;o)
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. juni 2005 - 17:21 #2
hvis den skriver sådan der selvom du har <customErrors mode="Off"/> i din web.config, virker det jo næsten som om den ikke læser den.

er du 100 på at din web.config ligger rigtigt der hvor du deployer til, og med de rigtige indstillinger ?

mvh
Avatar billede shylle Nybegynder
06. juni 2005 - 08:30 #3
a1:
Min web.config indeholder også denne linie:
<compilation defaultLanguage="vb" debug="true" />

snepnet:
Mit gæt, på hvad fejlen skyldes, er også at web.config ikke bliver fundet og læst...

web.config ligger dog i roden af mit website og det burde vel være korrekt... Men kan jeg noget specielt for at vlre sikker på, at den bliver læst?

Således ser hele min web.config-fil ud:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
  <appSettings>
  </appSettings>
  <system.web>
    <compilation defaultLanguage="vb" debug="true" />
    <customErrors mode="Off"/>
    <authentication mode="Windows" />
    <authorization>
        <allow users="*" /> <!-- Allow all users -->

            <!--  <allow    users="[comma separated list of users]"
                            roles="[comma separated list of roles]"/>
                  <deny      users="[comma separated list of users]"
                            roles="[comma separated list of roles]"/>
            -->
    </authorization>

    <trace enabled="false" requestLimit="10" pageOutput="false" traceMode="SortByTime" localOnly="true" />

    <globalization requestEncoding="utf-8" responseEncoding="utf-8" />

  </system.web>

</configuration>
Avatar billede shylle Nybegynder
07. juni 2005 - 07:27 #4
Det var en NETWORK USER, der skulle have read og execute rettigheder på mappen hvori mit website er placeret.