Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
03. juni 2005 - 13:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Python, formular/inputfil

Jeg er nybegynder i Python. Jeg vil blot høre, hvordan jeg enten læser en streng (en laaaaaaaaaang aminosyresekvens) fra en formular eller en fil. Jeg kan ikke umiddelbart finde svar på det i "Learning Python 2nd Edition" af Lutz og Ascher.
P.S. Jeg ved ikke, om det er et 30-point-spørgsmål, da jeg er nybegynder.

MVH Tommy
Avatar billede bertelbrander Praktikant
03. juni 2005 - 23:48 #1
Hvis det er en fil, og filen hedder test.dat:

import os
import sys
in_file = open('test.dat', 'rt')
line = in_file.readline()
print line

Hvad mener du med formular?
Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
22. juni 2005 - 22:50 #2
Ja, jeg er blevet noget bedre til python, siden jeg stilte spørgsmålet. Men du skal da have point alligevel, selv om jeg kom frem til samme løsning. Med formular tænkte jeg på raw_input(). Jeg kendte bare ikke funktionen.
P.S. Python er et cool sprog...
Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
22. juni 2005 - 22:50 #3
Læg et svar, så du kan få point btw...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. juni 2005 - 23:20 #4
Ja, Python er ret cool, jeg har desværre ikke haft tid til at lege så meget med det endnu.

Jeg samler ikke på point.
Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
24. juni 2005 - 11:49 #5
Ok, så tager jeg dem tilbage. I øvrigt har jeg købt "Learning Python" og "Python Cookbook". I forhold til prisen er de en dårlig investering. Så vil jeg hellere anbefale Guido's tutorial og the standard library reference.
Takker for hjælpen anyways!