Avatar billede foko Nybegynder
03. juni 2005 - 12:45 Der er 12 kommentarer

søg i dataview

Hej.

Hvordan laver man hurtigst en søgning i et dataview.

F.eks søg efter IP xx.xx.xx.xx og derefter kommer den i en msgbox

jeg har en tabel hvor der er colum som hedder IP.
Avatar billede davidfossil Nybegynder
03. juni 2005 - 13:57 #1
myView.RowFilter = "IP = 'xx.xx.xx.xx'";
Avatar billede foko Nybegynder
03. juni 2005 - 14:44 #2
Neeeej det ser ikke ud til af virke.
Avatar billede burningice Nybegynder
03. juni 2005 - 15:19 #3
det burde nu ellers virke....
Avatar billede foko Nybegynder
03. juni 2005 - 15:24 #4
tror jeg har fundet fejlen, det er ikke et dataview men et datagrid
Avatar billede foko Nybegynder
03. juni 2005 - 15:35 #5
men hvodan søger man så i dette ??
Avatar billede davidfossil Nybegynder
03. juni 2005 - 15:42 #6
Ohh - du bliver vist nødt til at have fat i et DataView.
Går ud fra at dit DataSet kun indeholder én DataTable:

mitDataSet.Tables[0].DefaultView.RowFilter = "IP = 'xx.xx.xx.x'"

Alternativt kan du lave et nyt DataView:
Dim myView As New DataView(mitDataSet.Tables[0])

(håber at dette VB er korrekt - er selv C# mand)
Avatar billede foko Nybegynder
03. juni 2005 - 15:54 #7
Der sker ingen ting.

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        ' Dim myView As New Data.DataView(IP_ADR_OVERSIGTDataSet.Tables("0"))
        IP_ADR_OVERSIGTDataSet.Tables("udstyr").DefaultView.RowFilter = "IP = '10.65.47.170'"

    End Sub
Avatar billede davidfossil Nybegynder
03. juni 2005 - 17:53 #8
Hvordan vises data fra dit DataSet? Er der måske et object som skal have en DataBind() for at opdatere sig?

Når du henter din data til visning, gør du det så fra dit DataSet eller dit DataView?
Avatar billede foko Nybegynder
03. juni 2005 - 20:18 #9
Jeg henter mine oplysninger fra en databinding
Avatar billede foko Nybegynder
05. juni 2005 - 00:00 #10
øhh jeg mener et dataset
Avatar billede foko Nybegynder
05. juni 2005 - 01:34 #11
ved ikke om det hjælper hvis jeg lige sender lidt af koden med

Imports System.Data.DataView
Imports System.Data.DataViewRowState
Imports System.Data
Public Class Printer

    Private Sub Printer_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load, MyBase.Load, MyBase.Load
        'TODO: This line of code loads data into the 'IP_ADR_OVERSIGTDataSet.udstyr' table. You can move, or remove it, as needed.
        Me.UdstyrTableAdapter.Fill(Me.IP_ADR_OVERSIGTDataSet.udstyr)
        Try
            Me.UdstyrTableAdapter.Printer(Me.IP_ADR_OVERSIGTDataSet.udstyr)
        Catch ex As System.Exception
            System.Windows.Forms.MessageBox.Show(ex.Message)
        End Try
        Me.ReportViewer1.RefreshReport()
    End Sub

    Private Sub DataGridView1_CellContentClick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.DataGridViewCellEventArgs) Handles DataGridView1.CellContentClick
        Me.UdstyrTableAdapter.Update(Me.IP_ADR_OVERSIGTDataSet.udstyr)
    End Sub

    Private Sub SøgToolStripButton_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
        Try
            Me.UdstyrTableAdapter.Søg(Me.IP_ADR_OVERSIGTDataSet.udstyr)
        Catch ex As System.Exception
            System.Windows.Forms.MessageBox.Show(ex.Message)
        End Try

    End Sub

    Protected Overrides Sub Finalize()
        MyBase.Finalize()
    End Sub

    Private Sub Button1_Click_1(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

    End Sub
End Class
Avatar billede burningice Nybegynder
25. juni 2005 - 10:53 #12
hvad med

MessageBox.Show(Me.IP_ADR_OVERSIGTDataSet.udstyr.Select("IP = 'xx.xx.xx.xx'")(0)(0).ToString())