Avatar billede jokum78 Nybegynder
03. juni 2005 - 10:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

simpelt array

jeg skal lave et array der henter nogle værdier ud fra en database...

Det skal være sådan her:

foo[]
  1,
  2,
  3,
bar[]
  1,
  2,
  3,

Jeg har så en dropdown boks med values der svarer til foo og bar arraysne...når man vælger en af disse skifter jeg style på en anden dropdown boks, fra display:none til display:block...denne boks skal så indeholde indholdet af arrayet, 1,2,3...

Hvordan gøres det smartest?
Avatar billede roenving Novice
03. juni 2005 - 11:29 #1
F.eks.

?>
<script type="text/javascript">
var foo = [
<?php
$txt = ""
while(noget){
$txt += $rs[num++] + ",";
}
$txt = $txt.substring(0,$txt.length-2);
echo $txt;
?>
];

var bar = [ //osv...
Avatar billede jokum78 Nybegynder
03. juni 2005 - 11:50 #2
Gider du uddybe det lidt?
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2005 - 12:03 #3
Jeg er ikke php'er, men har da kigget lidt på syntaksen, som stort set er identisk med javascript ...

-- det jeg forsøger at vise i ovenstående er, at du kan tage dine værdier fra databasen og udskrive dem, så javascript-fortolkeren forstår, at det er et array, hvilket i ovenstående eksempel opnås ved at det opstilles således i koden, som sendes til klienten:

var foo = [
1,2,3
];

-- en anden metode er at benytte sig af length:

?>
<script type="text/javascript">
var foo = new Arrauy()
<?php
$txt = ""
while(noget){
?>
foo[foo.length] = $rs["nummer"];
<?
}
?>
Avatar billede jokum78 Nybegynder
06. juni 2005 - 16:34 #4
jamen problemet er jo ligeså meget den del med at den dropdown der forekommer ved onChange på en anden dropdown, skal indeholde de værdier fra arrayet, tilsvarende den valgte værdi.
Avatar billede roenving Novice
06. juni 2005 - 17:21 #5
Hvorfor lægger du ikke bare værdierne ind fra start i den anden dropdown ?-)

-- hvis du alligevel skjuler den, er det jo ligegyldigt hvad der er i den !-)
Avatar billede jokum78 Nybegynder
07. juni 2005 - 09:49 #6
Jamen fordi jeg først ved hvad der skal være i den, når jeg har foretaget et valg i en anden dropdown?
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2005 - 13:07 #7
Så kan du finde et eksempel i dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/615326 !-)
Avatar billede jokum78 Nybegynder
08. juni 2005 - 10:15 #8
tak læg svar
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2005 - 02:40 #9
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
14. juni 2005 - 14:20 #10
-- og tak for point ;~}