Avatar billede devil666 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til en fejlmeddelse.

hejsa alle sammen...

jeg sidder og roder med php.

jeg har et lille problem med mit script.

if ($_POST['referer'] == 'profil') {

$fornavn      = $_POST['fornavn'];
$efternavn  = $_POST['efternavn'];
$email      = $_POST['email'];
$brugernavn = $_POST['brugernavn'];
$userlevel  = $_POST['userlevel'];
$password      = sha1( $_POST['password']);

//$password      = sha1($_POST['password']);

$error = "";

if ($fornavn     == ""){$error = "$error Du har ikke skrevet noget fornavn.<br>";}
if ($efternavn     == ""){$error = "$error Du har ikke udfyldt feltet efternavn.<br>";}
if ($email         == ""){$error = "$error Du har ikke skrevet nogen email.<br>";}
if ($brugernavn == ""){$error = "$error Du har ikke udfyldt feltet brugernavn.<br>";}
if ($password     == ""){$error = "$error Du har ikke udfyldt feltet password.<br>";}
header("Refresh: 3; URL=../profil.php");
if ($error == ""){

$sql = "insert into opret_profil (fornavn,efternavn,email,brugernavn,password,userlevel) values ('$fornavn','$efternavn','$email','$brugernavn','$password','$userlevel')";
mysql_query($sql);

echo"Du er nu oprettet";
echo "<a href='../index.php'> Tryk her for at komme tilbage</a>";
}
echo "$error";

det jeg gerne vil have den til er at den skal lave en fejlmeddelse hvis man ikke indtaster sit password, problemet ligger i at når de intaster de første felter fornavn,efternavn,email,brugernavn så kan man bare gå videre uden at skrive sit passeord, og jeg ville gerne have at de skriver et password.. håber i kan hjølpe mig
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2005 - 09:19 #1
Prøv at gør følgende:

Ret:
$password      = sha1( $_POST['password']);
til:
$password      = $_POST['password'];
lav så kontrollen:
if ($password    == ""){$error = "$error Du har ikke udfyldt feltet password.<br>";}
Og bagefter laver du så:
$password      = sha1($password);
Avatar billede devil666 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:28 #2
tak du, du er for sej, har siddet i lang tid for at få det til at virke
Avatar billede devil666 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:30 #3
hvordan får du pengeene
Avatar billede devil666 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:34 #4
skal bruge lidt hjælp kan ikke finde ud af at give jakobdo sine point
Avatar billede devil666 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:37 #5
??
Avatar billede devil666 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:38 #6
hjælp
Avatar billede sukos Juniormester
03. juni 2005 - 09:47 #7
jakobdo skal lægge et svar, førend du kan gi' ham point! :O)

Og brug gerne trim() for dine værdier:
$password      = trim($_POST['password']);

ellers vil man jo blot kunne indtaste et mellemrum
Avatar billede devil666 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:55 #8
tak for hjælpen jakobdo
Avatar billede devil666 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:56 #9
hov nu fik jeg dem tilbage det var ikke menningen
Avatar billede devil666 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:59 #10
pis kan han ikke få dem nu?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. juni 2005 - 20:21 #11
Det er lige meget, behold du dem bare! :o)
Har glemt mange af de her spørgsmål på exp.dk da deres emails først har virket fra i dag!