Avatar billede bolmer Nybegynder
02. juni 2005 - 19:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Huske valg i menu når man trykker "Tilbage"?

Jeg har en side hvor man kan vælge forskellige emner fra en drop down menu. Når man har truffet et valg og trykker på en knap bliver man sendt over til en anden side.

På denne side er der en knap "tilbage" som skal sende brugeren tilbage til foregående side. Når man bliver sendt tilbage vil jeg gerne have at menuerne skal stå på det man valgte.

Jeg bruger:

<form action="" method="post">
  <div align="center">
    <input type=button value="Rediger" onClick="history.go(-1)">
  </div>
</form>

Dette på min knap, men menuerne står bare på første mulighed når man kommer tilbage.
Avatar billede rtfm_now Nybegynder
02. juni 2005 - 19:32 #1
Læg forrige side i en session, og lav et alm. link ?
Avatar billede rtfm_now Nybegynder
02. juni 2005 - 19:33 #2
Eller bare læg valget i en session, og brug simpel if/else til at sætte "selected" ind.
Avatar billede bolmer Nybegynder
02. juni 2005 - 19:37 #3
Session?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2005 - 19:39 #4
onClick udføres client side så browseren skifter side uden at snakke med
serveren

hvis browseren vælger ikke at reloade siden fra serveren, så kan du ikke gøre
noget server side

hvis den henter fra serveren så kan du sætte valgte værdier (hentet fra session)
Avatar billede rtfm_now Nybegynder
02. juni 2005 - 19:41 #5
Ja, du har jo oprettet i JSP kategorien.
JSP er jo som du vel ved, siden du valgte kategorien, et serverside script-sprog, udviklet på baggrund af programmeringsproget JAVA.

Kig i Javadocs hvis du ikke kender til sessions: http://java.sun.com/docs/

(Og hvis du skulle være så uheldig at tænke på javaSCRIPT, så er det nok en ide, at lukke, og oprettet et spørgsmål i den rigtige kategori)
Avatar billede rtfm_now Nybegynder
02. juni 2005 - 19:43 #6
Avatar billede rtfm_now Nybegynder
02. juni 2005 - 19:47 #7
arne_v

Kan den problemstilling ikke løses ved at dissable cache ?
så burde selv history.go(-1) vel lave et reload.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2005 - 19:51 #8
rtfm>

Min tiltro til at browsere altid opfører sig logisk kan ligge på et meget
lille sted
Avatar billede bolmer Nybegynder
07. juli 2005 - 11:42 #9
Jeg har droppet det.