Avatar billede plugin- Nybegynder
02. juni 2005 - 11:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Image Rotate?

Hej eksperter.

Jeg vil gerne have et bitmap til at roterer og jeg har været rundt på nettet og fundet ud af at det kan gøres vha. et Matrix.

pic = (Bitmap)Image.FromFile(@"..\..\billeder\player_blackgray_left.bmp");
picMatrix.Rotate(1);
g.Transform = picMatrix;
g.DrawImage(pic, new Rectangle(205, 0, 0, 0), 0, 0, pic.Width, pic.Height, GraphicsUnit.Pixel);

Sådan har jeg smidt det ind i min kode, men det udløser et par problemer. Jeg har lagt pic 3 gange i mit program ovenpå nogle sprites-kasser... kan dette køres uden at de alle 3 kommer til at roterer? Andet problem er at jeg ikke ved hvor jeg sætter rotations punktet... lige pt er det vidst i 0,0...
Avatar billede plugin- Nybegynder
02. juni 2005 - 11:35 #1
Har I en smartere måde at roterer billeder på er jeg åben for forslag ;)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. juni 2005 - 11:36 #2
kan dette bruges:

www.codeproject.com/csharp/rotateimage.asp+c%23+rotate+img&hl=da" target="_blank">http://64.233.183.104/search?q=cache:szgg-2mhumsJ:www.codeproject.com/csharp/rotateimage.asp+c%23+rotate+img&hl=da
?
Avatar billede plugin- Nybegynder
02. juni 2005 - 12:07 #3
pyhaaa.. det er jo ikke fordi koden i den artikel er sådan ligetil :(
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. juni 2005 - 12:22 #4
det er det desværre alt for sjældent.
Avatar billede plugin- Nybegynder
02. juni 2005 - 18:24 #5
Der er altså ingen andre som har en lettere måde - end den dr_chaos har postet - til at få et bitmap billede til at roterer rundt om sig selv...? Den er meget besværlig.. men er der ingen andre måder må jeg jo gi mig i kast med det og bruge en uges tid på at få det til at funge..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. juni 2005 - 18:39 #6
Avatar billede plugin- Nybegynder
02. juni 2005 - 18:44 #7
Den sidste der ser ud som om at der er lagt faste grader ind 90|180|270 osv... skulle helst kunne gå ned og sætte den til 1 grad eller 2 grader også loope den :(
Avatar billede plugin- Nybegynder
02. juni 2005 - 19:01 #8
http://66.102.9.104/search?q=cache:MA9WxiSV7vYJ:itextsharp.sourceforge.net/tutorial/ch06.html+c%23+setRotation&hl=da

Hmmm.. setRotation .. mon det er noget der kan bruges eller er jeg på vej af et forkert spor?
Avatar billede plugin- Nybegynder
02. juni 2005 - 20:13 #9
Fik det til at virke med dit første link chaos ;) smid et svar
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. juni 2005 - 20:29 #10
oki det vil jeg :)
det var i øvrigt an kort uge :P
Avatar billede plugin- Nybegynder
02. juni 2005 - 23:47 #11
hehe ja.. blev også lidt overrasket ;) mange tak for hjælpen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. juni 2005 - 13:35 #12
np :)