Avatar billede plugin- Nybegynder
01. juni 2005 - 23:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

billeder ovenpå sprites?

Hej eksperter

Jeg har fremstillet en lille applikation udfra følgende artikel på eksperten: http://www.eksperten.dk/artikler/485 . For jer som ikke gider betale 5 points kan jeg sige at der bliver oprettet en række kasser i sprites. Forfatteren forklarer så at det burde være forholdsvis let at smide nogen bitmap billeder ind ovenpå disse sprites så man så billederne og altså ikke de her grimme kasser. Hvordan gør man det på den smarteste måde?

Har set i andre spørgsmål at man kan lægge bitmap billeder ind under projektet.. det ville vel også være hensigtsmæssigt her?
Avatar billede driis Nybegynder
01. juni 2005 - 23:50 #1
Du kan tilføje et g.DrawImage kald i Draw metoden.

Det er op til dig selv om du vil gemme dine bitmaps som filer, som skal følge din executable når programmet skal køres, eller om de skal lægges som embedded resource i din exe fil.
Avatar billede plugin- Nybegynder
02. juni 2005 - 01:37 #2
Nu har jeg brugt: Bitmap b = (Bitmap)Image.FromFile(@"..\..\billeder\test.bmp"); til at vælge billet til spriten og: g.DrawImage(b,x,y); til at tegne den. Hvis nu jeg pludselig gerne vil have at indholdet i variable b skal være et andet billede... hvordan gør jeg så det? har prøvet bare at skrive: Bitmap b = (Bitmap)Image.FromFile(@"..\..\billeder\test1.bmp"); men så får jeg følgende fejl: d:\Temp\dannie\c#\winvampire\PlayerSprite.cs(77,13): error CS0128: A local variable named 'b' is already defined in this scope