Avatar billede hfeldt Nybegynder
01. juni 2005 - 18:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

installere win xp pro på ekstern harddisk

Jeg skal installere xp på en harddisk for en kammerat - kan jeg slippe for at skulle sætte hd i min maskine ved blot at sætte den i min eksterne hd-boks? og hvis det kan gøres hvordan?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
01. juni 2005 - 19:22 #1
Ja, men harddisken skal være i den computer, Windows XP skal bruges på, når Windows XP skal installeres. Hvis du flytter harddisken efter installationen vil kopibeskyttelsen låse systemet.
Du kan åbne din eksterne harddisk og sætte en anden harddisk til. Der er ganske som i din computer et IDE-kabel og et strømkabel, der skal sættes til. Måske skal harddisken sættes til at køre "master" for at det virker, men ellers kræves der ikke nogen yderligere installation.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2005 - 19:50 #2
Brug fremgangsmåden som beskrevet http://www.eksperten.dk/spm/618639