Avatar billede jesperkm Nybegynder
01. juni 2005 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sende input til serveren!

Hejsa, nu hvor jeg er connectet til en server, fx:
hvordan udskriver jeg så en kommando til serveren?

fputs($socket, "Hej");
virker ikke, er der en anden mulighed?

Noget fra min kode:

if ($socket < 0) {
echo "failed... $errno: $errstr";
return;
} else {
$lal = fputs($socket, "".$kode.",1,".$guid.",1,1234");
fputs($socket, "".$kode.",1,".$guid.",1,1234");
echo "$lal";
}
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juni 2005 - 14:05 #1
Hvis du forbinder til TCP port 80, har du (garnateret) fat i en HTTP server.
Du skal så sende en "lovlig" HTTP kommando jf. den RFC, der beskriver HTTP protokollen du anvender (v. 1.0 eller 1.1).

Ex. kan du sende

"GET / HTTP 1.0\n\n" for at få HTTP serveren til at sende standard filen (default.asp, default.htm eller hvad din IIS/Apache nu er sat op til)
Avatar billede jesperkm Nybegynder
01. juni 2005 - 14:07 #2
Altså.

  $out = "GET / HTTP/1.1\r\n";
  $out .= "Host: hhsrv.n.dk\r\n";
  $out .= "Connection: Close\r\n\r\n";
  fwrite($fp, $out);

?
Avatar billede jesperkm Nybegynder
01. juni 2005 - 14:11 #3
hhsrv.n.dk skal rettes til b

altså
$out .= "Host: hhsrv.b.dk\r\n";
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2005 - 14:26 #4
Hej Jesper

I reference til et af dine andre spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/620064 - hvor du forsøger at finde ud af hvordan Netstationens dekrypteringsalgoritme fungerer ved hjælp af et program udviklet af Crazybee (havde han skrevet det var GPL?), og dine talrige andre spørgsmål om php-sockets fra dine andre åbnede eller deaktiverede brugere på eksperten er jeg interesseret I om du egentlig bidrager til Ekspertens ide om "hjælp til selvhjælp", eller om det ikke bare var nemmere at oprette et spørgsmål hvor du skriver "Hvordan hacker jeg Netstationen?"

Mvh
Pacroon
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2005 - 14:27 #5
Jeg ville også linke til
http://www.eksperten.dk/spm_lukket.phtml?qid=618549 - men det lader til en CoAdmin kom mig i forkøbet.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2005 - 14:31 #6
Hov, det øverste link skulle have været:
http://www.eksperten.dk/spm/621852
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2005 - 14:32 #7