hvis du smider en funktion i main timeline: var fadeIt:Function = function (mc:String) { for (var i=0; i<100; i++) { _root[mc]._alpha +=i; } }; og så kalder den fra din knap med fadeIt('navnPåMcDerSkalFades') så får du en fade effekt
hmm lige en lidt bedre fade,, fik lige testet og det så ikke så pænt ud så den her er lidt bedre: var fadeIt:Function = function (mc:String) { _root[mc].onEnterFrame = function() { if (this._alpha<100) { this._alpha += 10; } else { delete this.onEnterFrame; } }; }; Mvh Martin
Hejsa! Jeg har også prøvet at få det til at virke, men det vil ikke rigtigt - jeg har lokaliseret det, der gør, at der ikke sker noget, når jeg fører musen over mit MC.
var fadeIt:Function = function (mc:String) { _root.testMC.onEnterFrame = function() { 'funktionen der fader ud her' };
Hvis jeg (som herover) ændrer i onEnterFrame-funktionen, så den henviser direkte til _root.testMC i stedet for at bruge en variabel, så virker det fint - men hvis jeg i stedet skriver
_root[mc].onEnterFrame = function() {
så virker det ikke... jeg kalder fadeIt fra mit MC sådan her:
on (rollOver) { _root.fadeIt(testMC); }
Den kalder godt nok funktionen og det virker fint, hvis jeg bare ikke bruger variablen 'mc' til at henvise til MC'et. Men der er noget ikke så meget idé i det, da koden så ikke rigtig kan genbruges. Har en af jer evt. kodeeksemplet, jeg kan se? Eller måske er løsningen lige for næsen af mig?
var tween_handlerFade:Object = new Tween (this, "_alpha", Regular.easeOut, 0, 100, 2, true);
}
vh
KalleBalle
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.