Avatar billede broodwar Nybegynder
01. juni 2005 - 01:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor længe gemmer Google en cache?

Spørgsmålet går på; Hvor længe gemmer Google den cache som jeg med så stor fordel benytter, hver gang en af siderne er taget ned i mellemtiden? Bevarer de dem evigt, eller hvad er formålet med den?

Nu forholder det sig sådan, at jeg fjernede en side for noget tid siden. De informationer der var på den skulle helst ikke være tilgængelige længere, men er det desværre gennem Googles cache. Kan man gøre noget ved det?
Evt. med hjælp fra dem....? Har lidt en idé om at de har for mange brugere til at kunne tage sig af det, men omvendt ved jeg ikke hvor de står juridisk (ikke fordi at det er juraen der skal diskuteres her, helst det praktiske problem :))
Avatar billede broodwar Nybegynder
01. juni 2005 - 02:08 #1
Har f.eks lige fundet en side, hvor mit navn optræder på når man søger på Google. Man kan se navnet i det lille 2-liniers udsnit, der er ved hvert link, men:

1) Når man besøger siden er navnet for længst fjernet.
2) Når man ser cachen er navnet der heller ikke, da cachen er opdateret så sent som i dag.

Navnet er altså kun gemt i den del af databasen de søger på (skal ikke gøre mig klog på hvordan det fungere, men håber dem der har forstand på det, kan følge mig). Hvornår kan jeg forvente navnet fjernet derfra?
Avatar billede frkolsen Nybegynder
01. juni 2005 - 11:31 #2
Står navnet i dine meta-tags?
Avatar billede broodwar Nybegynder
02. juni 2005 - 01:12 #3
Nope.
Avatar billede web_freak Nybegynder
03. juni 2005 - 11:40 #4
Du kan lave en side som er tom og gemme som hvad siden hed før.....
Avatar billede broodwar Nybegynder
08. juni 2005 - 11:54 #5
Det er jo egentlig tilfældet med nogen af siderne, men i den tekst de gemte for måneder tilbage optræder navnet stadig.
Avatar billede broodwar Nybegynder
16. juli 2005 - 19:50 #6
Hvis lidt svært spørgsmål :)
Avatar billede broodwar Nybegynder
16. juli 2005 - 19:51 #7
Lukker