Avatar billede mixhael Nybegynder
01. juni 2005 - 00:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

decrypt tid på crypt()

Hej.

Jeg har et lille vædemål med en af mine venner om hvor lang tid det vil tage at dekrypterer en kode som er krypteret med funktionen: crypt() i php.

Er der nogen der ved hvor lang tid dette vil tage? Jeg mener det er en 68 bit kryptering.. korrekt?

Jeg ved godt at der står i php-manualen at den ikke kan dekryperes. Sådan forholder det sig selvfølgelig også i realiteten men teoretisk set kan det lade sig gøre. Spørgsmålet er bar hvor lang tid dette vil tage.

Håber der er nogen der har et fandtastes svar, så jeg kan vinde mit vædemål ;)

Med Venlig Hilsen
Michael
Avatar billede mixhael Nybegynder
01. juni 2005 - 00:09 #1
Et eksempel på en kryptering:

$krypteret = crypt("$pw",base64_encode("$pw"))
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. juni 2005 - 10:44 #2
Det kan ikke dekrypteres, men sammenlignes med alle muligheder, så derfor vil det tage uendelig lang tid hvis der er mere end 3-4 tegn.

Hvor lang tid afhænger altså af antal tegn, og maskinen der kører "angrebet".
Avatar billede coderdk Praktikant
02. juni 2005 - 10:39 #3
Det kan ikke afkrypteres, da det er en hash, men du kan lave et brute force angreb på det koden. Efter et stykke tid vil du få en kode som giver den samme hash (ikke nødvendigvis den rigtige kode). Der findes endda forskellige strategier for at angribe de forskellige typer hashes. Hvis du kigger på http://dk2.php.net/crypt vil du se at der kan benyttes forskellige hashes.

Her er lidt mere info:

http://en.wikibooks.org/wiki/Brute_force_attack
http://en.wikipedia.org/wiki/DES
Avatar billede mixhael Nybegynder
08. februar 2006 - 22:23 #4
lukket