Avatar billede jolldasch Nybegynder
04. april 2001 - 23:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Konfigurere en switch

Det kan godt være, at det er mig, de tager fejl, men jeg har hørt, at man skulle kunne ændre på opsætningen for en switch. Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg gerne vide hvordan (bare for sjov).

Jeg har en 8-ports TRENDnet TE100-S88E switch
Avatar billede nomiz Nybegynder
04. april 2001 - 23:48 #1
Hvad mener du når du siger ændre på opsætningen?
Avatar billede jolldasch Nybegynder
04. april 2001 - 23:52 #2
Jeg ved det ikke rigtigt. Noget i samme retning som at kunne konfigurere en router. Jeg har hørt, at det skulle være muligt at sætte switchen op til, at der ikke kan sniffes på den.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. april 2001 - 00:14 #3
Der er vist noget du har misforstået.

1. Du kan IKKE sniffe på en switch, det er kun på hubs det kan lade sig gøre.

2. For at konfigurere en switch, kræver det at der er en indgang på switchen (seriel) er der ikke det kan du ikke konfigurere dens opsætning.

//Anders
Avatar billede Techwork Praktikant
05. april 2001 - 00:22 #4
Der er ikke alle switch, man kan configurere.

Jeg kender ikke lige den du har, men jeg ved at 3Com\'s switch kan konfigureres, via et serielkabel. Så hvis der er en serielport bag på din switch, så kan den sikkert. Det må du kunne finde flere oplysninger om på http://www.trendware.com/
Avatar billede jasber Nybegynder
05. april 2001 - 00:31 #5
>> 1. Du kan IKKE sniffe på en switch, det er kun på hubs det kan lade sig gøre.

- Gad vide, hvad man så bruger en firewall til... Hvorfor skulle man nu ikke kunne sniffe på en switch?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. april 2001 - 00:37 #6
Du kan kun sniffe pakker sendt til din macadresse på en switch, og hvis trafikken alligevel er sendt til dig er der vel ikke meget ved at sniffe.

Jeg kom dog til at tænke på en ting, man kan vel sniffe på et netværk, der kører med HUB & SWITCH, da alle pakker fra hubben kører rundt på hele netværket.

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. april 2001 - 00:40 #7
Her er specifikationerne på din switch, du kan ikke konfigurere om på den

http://www.trendware.com/products/100Mbps/switch/spec-te100s55e88e.htm

//Anders
Avatar billede jasber Nybegynder
05. april 2001 - 01:05 #8
Hvad med broadcasts, det bliver kørt ud på alle porte - man kan iøvrigt \"spejle\" en port på de fleste switche, netop for at kunne sniffe - eks.vis. ved fejlfinding - Det er rigtigt at man ikke kan sniffe hele nettet, når det er switched, som man kan når det er hub\'ed, men det er ikke i sig selv nogen sikkerhed.

Det kunne også være at en 3. part havde en interesse i at se hvad, netop, din MACadr modtager og sender.
Avatar billede jolldasch Nybegynder
05. april 2001 - 09:54 #9
Tak for svarene. Selv om jeg havde specifikationerne giver jeg pointne til vladimirr, da han ulejligede sig med at finde dem.

Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. april 2001 - 10:23 #10
:0)
Avatar billede morpheus Nybegynder
05. april 2001 - 12:24 #11
Du kan garanteret købe et modul og plugge i den, i det modul er der en serial port...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. april 2001 - 13:10 #12
morpheus -> Har du checkket om man kan det med den switch, jeg tror ikke at man kan med den.
Avatar billede morpheus Nybegynder
05. april 2001 - 14:44 #13
Ved bare man kan med nogen...

Eks. LevelOne\'s Switche kan man...