Avatar billede peterjuul Nybegynder
31. maj 2005 - 18:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Download af en .asx-fil

Jeg har en .asx fil liggende, der refererer til et radioprogram på dr.dk. Når jeg klikker på den, starter Mediaplayer og programmet hentes løbende ned fra nettet og afspilles. Er det muligt at downloade hele programmet? Og er det lovligt?
Avatar billede kalp Novice
31. maj 2005 - 19:15 #1
Ja med http://www.cocsoft.com/

og ja for det meste er det lovligt på dr 1
Avatar billede prodoc Nybegynder
31. maj 2005 - 20:29 #2
*Oftest kan du også bare trykke på "sølv baren" for neden med højre musetast, trykke på egenskaber, Der finder du kilden...

*Derefter laver du en *.htm fil som du ligger på skrivebordet...

*HTM filen åbner du med Notepad og skriver følgende i dets kilde:
<a href="filens-kilde.asx">ASX FIL</a>

*Så åbner du HTM filen i Internet Explorer

*Højreklikker på Linket (ASX FIL) og vælger "Gem destination som"

og Voila... :)

-Jeg ved godt det er en lang beskrivelse men det er let i længden da du slipper for at skulle installere programmer som sjældent er gratis...

Hav en god dag
Avatar billede peterjuul Nybegynder
31. maj 2005 - 20:45 #3
Jeg har fundet kilden ved at åbne asx-filen i notepad.
Den starter med hedder "mms://wms.dr.dk/...........filnavn.wma"

Hvordan får jeg den så lige downloaded? Mediaplayer starter hver gang
Avatar billede peterjuul Nybegynder
31. maj 2005 - 20:48 #4
Hele filens indhold er:

<ASX VERSION="3.0">
<TITLE>"MIG & MORTEN RESEN: 23-05-2005 kl.0904 "</TITLE>
<MOREINFO HREF="http://www.dr.dk/P3/IFPI" />
<ENTRY>
<TITLE>"MIG & MORTEN RESEN: 23-05-2005 kl.0904 "</TITLE>
<REF HREF="mms://WMS.dr.dk/storage/auto/DCR/P3/IFPI\MORTEN/2005/MORTEN_050523.wma" />
<STARTTIME VALUE="00:00:50.0" />
</ENTRY>
</ASX>

Det er den koncert DAD gav i sidste uge.

Næste problem bliver så at få filen klippet over, så jeg kun har den sidste halvdel af udsendelsen. Den del med DAD selvfølgelig :-)
Avatar billede kalp Novice
31. maj 2005 - 22:06 #5
Nu har jeg sådan set fortalt hvilket program du kan bruge;)
men hent det.. og kopir stien mms://wms.dr.dk/...........filnavn.wma ind i den og så virker det.
Avatar billede peterjuul Nybegynder
01. juni 2005 - 19:16 #6
Nu er begge forslag afprøvet og ingen af dem virker. Andre gode ideer?
Avatar billede peterjuul Nybegynder
01. juni 2005 - 20:24 #7
Når jeg har hentet ca 1 MB med cocsoft melder programmet om manglende systemresourcer, og går i stå
Avatar billede peterjuul Nybegynder
01. juni 2005 - 22:48 #8
Så har jeg fået den hentet. Tak for hjælpen. Hvis i begge lægger et svar, må i dele point