Avatar billede skirk Nybegynder
31. maj 2005 - 14:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bestemte fil typer i form fil upload

Hej

Hvordan sætter jeg min for til fx kun at kunne håndtere .jpg,.jpeg,.gif og png filer ?

<form name="upform" id="upform" enctype="multipart/form-data"

action="uppic.php" method="post">
Fil: <input type="file" name="fileup" accept="image/gif" id="fileup" size="20" /><br />
<input type="submit" value="Submit" name="submit">

</form>

jeg har prøvet med accept="image/gif" men jeg synes ikke det virker?

På forhånd tak

Skirk
Avatar billede busschou Praktikant
31. maj 2005 - 17:41 #1
Mig bekendt er brug af accept afhængig af browseren
Dvs der er ikke nogen garanti for at alle eller en given browser understøtter brugen af denne
Derfor vil jeg foreslå dig at benytte php eller asp til at sikre dig filtypen
En anden løsning kunne være at få javascript til at tjekke på endelsen af filnavnet
Men igen så er det jo heller ikke alle som har enabled javascript.
--
Jeg har ingen anelse om hvilke browsere som understøtter action men mit bud er at explorer gør
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemwebuihtmlcontrolshtmlinputfileclassaccepttopic.asp
Jeg selv ville vælge en asp eller php løsning :o)
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2005 - 21:12 #2
<ole>

Da du naturligvis checker, rechecker - og dobbelt-checker - alle bruger-input og uploads på serveren (*host-host*), afgør du det bare der  :)

    Check med JavaScript = intet check!

Et check med JS er _kun_ til for brugerens skyld. Alle check, der skal bruges til noget, foregår uden undtagelse på serveren  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede skirk Nybegynder
01. juni 2005 - 10:56 #3
Tak

jeg har lavet en php løsning :)
Avatar billede busschou Praktikant
01. juni 2005 - 11:04 #4
Selv tak for points :o(
Men godt det virker :o)