Avatar billede sumsar-- Nybegynder
31. maj 2005 - 12:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hent tekst streng fra HTML dokument via REGEX

Jeg har et html dokument jeg har læst ind i en variabel.
I dette html dokument er der en streng jeg gerne vil have gemt i en variabel. Denne streng er dynamisk men den html der står rundt om strengen er statisk. Et eksempel på et udplug af html dokumentet kan ses her: http://www.pastebin.dk/index.php?show=620

Det er BLABLABLABLA jeg gerne vil have gemt i en variabel.
Avatar billede nielle Nybegynder
31. maj 2005 - 12:45 #1
<?php
$str = '<td nowrap valign="top" width="536" class="Top10_Header">BESKRIVELSE</td></tr><tr ID="Group55" style="display:none"><td></td><td></td><td

colspan="2" valign="top"><Table valign="top" Cellspacing="0" Cellpadding="0" Border="0"

width="536">BLABLABLABLA</table></td></tr></table></tr></td></table></form>';

echo $str . "<br>";

$pattern = "/width=\"536\">(.+?)<\/table>.+<\/form>/";
echo $pattern . "<br>";

preg_match($pattern, $str, $matches);

echo $matches[1];
?>
Avatar billede sumsar-- Nybegynder
31. maj 2005 - 13:02 #2
Det virkede som det skulle med en anelse tilretning - smid et svar, så får du point!
Avatar billede nielle Nybegynder
31. maj 2005 - 13:20 #3
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
24. juni 2005 - 18:47 #4
Lukketid?
Avatar billede nielle Nybegynder
12. august 2005 - 10:01 #5
?
Avatar billede nielle Nybegynder
11. december 2007 - 20:40 #6
Lukketid?!