Avatar billede dero Nybegynder
30. maj 2005 - 22:41 Der er 5 kommentarer

iframe der automatisk opdater

Hey.

Hvordan laver man en iframe, men en side, hvor at iframen automatisk opdater hver 3. sec?

Ellers så kan man jo gøre det med den side der i iframen, men kan heller ikke huske hvordan man gør det..
Avatar billede olebole Juniormester
30. maj 2005 - 22:51 #1
<ole>

I dokumentet i iframe'en skriver du:
  <body onload="setTimeout('location.reload(true)',3000)" .....>

- men hvert 3. sekund lyder urealistisk. Er det til en chat, er det komplet urealistisk  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede dero Nybegynder
30. maj 2005 - 22:53 #2
Det er til en chat.. Har du andre ideer? Hvad skal jeg ellers gøre?
Avatar billede olebole Juniormester
30. maj 2005 - 23:20 #3
I udgangspunktet er script teknologier som PHP og ASP komplet uegnede til chat-applikationer. En script-chat er noget af det mest resource krævende, du overhovedet kan skrive, så det kræver, du er rigtig god til både server- og klientsproget, hvis du alligevel vælger at skrive en script-chat.

Derudover kræver det, man nøjes med at hente de beskeder, brugeren ikke allerede har set - og kun henter de rå data på serveren. Al HTML-formatering skal foregå i browseren ... ikke på serveren.

Samtidig bør man vælge en realistisk opdaterings interval. Reload hver 3. sekund svarer til minimum 1.200 HTTP-kald til serveren pr. time - pr. bruger!
1.200 sidevisninger er der mange sites, der ville være glade for at have om måneden  :)

Det er ikke uden grund, det er svært at finde en udbyder, der tillader hosting af chat-applikationer  ;o)
Avatar billede dero Nybegynder
30. maj 2005 - 23:24 #4
nederen... men øv.. prøver mig ad.. vil du ikke lige skrive ry svar? tak...
Avatar billede dero Nybegynder
02. juni 2005 - 13:28 #5
come on... Bare et lille svar... :-)