Avatar billede jesperkjaer Nybegynder
30. maj 2005 - 21:19 Der er 1 kommentar

Boks i en tabel

Jeg vil style en hjemmeside med bokse. Men jeg kan kun placere dem på skærmen i et fast koordinatsystem. Derved mister jeg muligheden for at siden justerer sig selv. Hvis brugeren har fx. "foretrukne" på forsvinder en del af siden og han må så skrolle for at se den.
Kan man placere et antal bokse i en centreret tabel eller er der andre løsninger?
Avatar billede olebole Juniormester
30. maj 2005 - 21:32 #1
<ole>

Der er utallige muligheder - en af dem kunne være:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>TITLE</title>
<style type="text/css">
body, html {
    height: 100%;
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}
</style>
</head>
<body>

<div style="position:relative;width:500px;height:100%;background-color:yellow;margin:0 auto">
    <div style="position:absolute;width:480px;height:50px;left:10px;top:10px;border:1px solid green">Tekst</div>
    <div style="position:absolute;width:180px;height:100px;left:10px;top:70px;border:1px solid blue">Tekst</div>
    <div style="position:absolute;width:290px;height:100px;left:200px;top:70px;border:1px solid red">Tekst</div>
</div>

</body>
</html>

/mvh
</bole>