Avatar billede foko Nybegynder
30. maj 2005 - 14:53 Der er 8 kommentarer

SQL Update

Hej..

Jeg skal havde mit program til af gemme de oplysniger som jeg skriver i mit DATAGrid.

Jeg prøver af lave et program der skal holde styr på mine IP adr. og skal dermed havde det sådan af Programet skriver oplysningerne direkte ind på min SQL base eller i det mindste når jeg trykker på save. er der nogle der har en ide til dette.
Avatar billede foko Nybegynder
30. maj 2005 - 14:54 #1
jeg bruger en app.config fil til af hente oplysningerne ud fra
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2005 - 15:23 #2
du har bundet et data set til din data grid, det data set har du loadet
med en data adapter

du kan kalde data adapterens Update metode med dit data set så bliver
ændringerne skrevet tilbage til databasen (hvis alt er sat op til det)
Avatar billede foko Nybegynder
30. maj 2005 - 15:45 #3
ja jeg har bundet det sammen.

hvordan laver jeg så den update ???
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2005 - 15:54 #4
dindataadapter.Update(ditdataset, "dintabel");
Avatar billede foko Nybegynder
30. maj 2005 - 15:59 #5
Private Sub DataGridView1_CellContentClick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.DataGridViewCellEventArgs) Handles
hmm mener du sådan her

DataGridView1.CellContentClick

        DataGridView1.Update(IP_ADR_OVERSIGTDataSet, ("dintabel"))
    End Sub
Avatar billede foko Nybegynder
30. maj 2005 - 16:39 #6
der var den

Me.PrinterTableAdapter.Update(Me.IP_ADR_OVERSIGTDataSet.Printer)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2005 - 21:35 #7
så ligger jeg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 16:40 #8
så mangler du bare at acceptere svaret