Avatar billede dk_gryf Nybegynder
30. maj 2005 - 14:00 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Webdesign med database søges !

Hej

Jeg er samler og har brug for et webdesign med database hvor jeg kan vise min samling forstået på den måde, at der skal kunne oploades 2 - 4 billeder og med tilhørende tekst og der skal kunne foretages en rimelig søgning.
Jeg er IKKE programmør og har brug for, dette og vil også godt betale for det indenfor rimelighedens grænser da det er privat.

Altså et design hvor der kan laves opslag i en databe som derefter viser den pågældende enhed på en side sammen med en tekst.

Lad mig høre fra jer.

Mvh
DK_gryf
Avatar billede saucer Nybegynder
30. maj 2005 - 14:14 #1
Hvor meget vil du selv invistere i sådan et system ?
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
30. maj 2005 - 14:25 #2
Kom med et bud.....man kan købe en komplet netbutik med mySQL installeret og køreklar for kr. 500.- - så deromkring må vel være rimeligt.
Avatar billede saucer Nybegynder
30. maj 2005 - 14:42 #3
Det lyder da utroligt billigt at man kan skaffe en netbutik til 500kr. Er du sikker på at du har læst prisen rigtigt.

Well nu ved jeg ikke hvilket design du vil have og hvor meget der skal gøres ud af det. Men hvis der ikke kommer andre bud så er mit bud på 800,-

Hvad er en rimlig søgning ?? Tænker du på om google kan fange siden eller søgning på din egen side i mellem alle dine enheder ?
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
30. maj 2005 - 14:53 #4
I betragtning af, at jeg selv har købt en af dem www.netshop4all.dk og den fungerer ganske udmærket - der skal ændres nogle småting i administrationen, men ellers er jeg fuld tilfreds med den og så findes den i op til forskellige 15 designer!!!

Du kan jo kikke nærmere her hvis du ikke tror mig: http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17118820&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10358

Mht. søgning så mener jeg i databasen - du kan kikke her www.aluminia-fajance.dk som det drejer sig om og hvor der skal kunne søges på næsten alt hvad der tænkes kan indenfor dette område.
Avatar billede saucer Nybegynder
30. maj 2005 - 14:58 #5
Okay det lyder meget billigt, men så længe det virker så er det da fint.

Men nu har du mit bud så kan du selv se om der kommer andre bud.
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
30. maj 2005 - 15:17 #6
Har du lavet noget man måske kunne se???
Avatar billede saucer Nybegynder
30. maj 2005 - 15:29 #7
www.websteps.dk (Programmering og design)
www.astropartner.dk (Programmering)
www.saucer.dk  (Programmering og design)
www.aagu.dk  (Programmering og design)
www.ack-lan.dk (Programmering og design)
www.5dim.dk/skaerup/  (Programmering af deres bil-system) Faktisk noget i stil med det du søger, hvor man kan tilføje billeder og tekst til enheder.

Well det var lidt. Ud over disse sider har jeg lavet en del scripting til newastro.dk og newastro.net
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
30. maj 2005 - 15:38 #8
Så vil jeg da konkurrere med et bud på 700kr. :o)
Avatar billede saucer Nybegynder
30. maj 2005 - 15:42 #9
musicchart.dk >> Heheh sådan skal det være :)
Avatar billede jguru Nybegynder
30. maj 2005 - 15:43 #10
Hvis du nu kunne "undvære" databasen, men uden
at miste muligheden for at uploade billeder og søge mm, så
kan http://www.cmsimple.dk anbefales (opensource/gratis).
Det stiller lidt krav til din webserver omkring php-understøttelse
mvh
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
30. maj 2005 - 16:30 #11
saucer >> hehe, yup.

Tjah, det er ikke programmeringen der er det væsentlige i denne opgave, den er hurtigt klaret. Det er mere det kreative bag designet det vil tage tid - her er jeg yderst kritisk og afsætter en stor mænge tid, og stopper ikke før jeg er tilfreds. Designet er nu engang brugerens første indtryk af siden, og skal afspejle sidens formål.

<andet>sjovt nok, så er Wannafind nede pt.</andet>
Avatar billede domaz.dk Novice
31. maj 2005 - 11:44 #12
har du et webhotel...? og hvis ja, hvor har du det... eller skal det os oprettes for dig...?
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
31. maj 2005 - 12:02 #13
domaz >> jeg forstår ikke helt hvad det har med sagen at gøre?? - et webhotel kan man jo hurtig få hvis man ikke har det i forvejen, men ja jeg har et par stykker forskellige steder.
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
31. maj 2005 - 22:15 #14
musicchart.dk >> det er da meget godt at du giver et tilbud på kr. 700, men hvorfor skal jeg ikke se hvad du har lavet ;o) ????
Avatar billede giismo Novice
02. juni 2005 - 20:22 #15
hej alle sammen.

men det er ( saucer ) jeg skal ha fat på, kan du ikk lige kontakte mig igennem mail giismo@hongnet.dk

giismo
Avatar billede smooth Nybegynder
04. juni 2005 - 12:50 #16
giismo >> Du kan kontakte saucer på info@saucer.dk
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
04. juni 2005 - 16:53 #17
Jamen hvad blander giismo sig i mit opslag for? - opret dit egen spørgsmål og betalt de point som det koster istedetfor at misbruge andre!!
Det er videresendt til Eksperten!
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
22. juni 2005 - 17:59 #18
jamen, du kan da kigge her: www.kleifdesign.dk
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
25. juni 2005 - 00:53 #19
Hej musicchart - dit design ser meget pænt ud og da jeg kikkede lidt rundt faldt jeg over 806 sejlerne og så under links, at den nordtyske forhandler Otto Jeschonnek er vores lejer og som bor under os - han er forøvrigt en fremragende tandlæge - ja, verden er lille.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
25. juni 2005 - 01:15 #20
Sjovt, ja så er verdenen heller ikke størrer
Avatar billede olebole Juniormester
25. juni 2005 - 01:31 #21
<ole>

saucer >> Har du ikke bare et enkelt velkodet site i porteføljen? Det bedste, man kan sige om det, du viser, er vel:
Selvom de på nogle af de viste sites er ganske få, er der dog huller mellem kodefejlene.

Er det virkelig noget, du seriøst mener, man kan tage penge for?

/mvh
</bole>
Avatar billede saucer Nybegynder
25. juni 2005 - 09:36 #22
olebole >> Sider som jeg har taget for var kun for PHP/MySQL programmering. HTML har "kunden" selv leveret.

Og ja jeg har også mig egen side som ikke understøttter 100% W3C men siden kan stadig ses i FF og IE.  Skulle kunden ønske at hans side skal overholde W3C så er det heller ikke en problem.
Avatar billede olebole Juniormester
25. juni 2005 - 10:24 #23
Det er et rent tilfælde, din egen side vises i nogen somhelst browser - og den viser med al ønskelig tydelighed, du ikke kender så meget til (X)HTML/CSS-kodning  :)

Du disabler store dele af CSS i IE6. Prøv at skrive denne i din kode:

<script type="text/JavaScript">
    alert(document.compatMode)
</script>

- returneres 'CSS1Compat' er din kode iorden - og du kan bruge CSS' boxmodel i dokumentet.

Selvom du forsøger at skrive XHTML, findes den browser ikke, der parser siden som sådan. Alle eksisterende browsere opfatter koden som værende dårlig og fejlfyldt HTML4 ... ikke XHTML.
Det nytter ikke at skrive valid kode, når man ikke ved, hvorfor man skriver, som man gør.

Forslag til lidt læsning:
    http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnie60/html/cssenhancements.asp
- læs specielt under: The !DOCTYPE "Switch"

Samt disse to, der gerne skulle kunne lære dig lidt om bl.a. XHTML:
    http://www.eksperten.dk/artikler/537
    http://www.eksperten.dk/artikler/538

God kode er altid valid kode - valid kode er langt fra altid god kode  ;o)
Avatar billede saucer Nybegynder
25. juni 2005 - 10:41 #24
Ole >> Fint fint, hvis du mener at jeg ikke kender til XHTML / CSS så skal du bare synes det.

Hvis du vil snakke mere om dette emne med mig kan du kontakte mig via min mail info@saucer.dk hvor vi kan snakke om det der. For jeg kan ikke se hvordan vores samtale som vi aldrig vil blive enige i kunne gavne "dk_gryf".

Så tror det er bedst at vi stoppe her, og skulle du få' løst til mere snak så kan du som sagt kontakte mig.
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
12. juli 2005 - 21:32 #25
Hej - kunne der ikke komme et eller andet ud af dette som jeg kunne bruge - indtil nu er det et ret magert resultat!!! for ikke at sige intet!!!!!
Avatar billede fcs Novice
14. juli 2005 - 11:41 #26
Giismo>> Lige en enkelt ting: En anden gang bedes du kigge i Saucers minisite - der kan du finde hans emailadresse. Der er ingen grund til at bryde ind i andre folks spørgsmål.

Hygge og god sommer til alle

FCS/Coadmin
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
21. august 2005 - 10:04 #27
Case closed