Avatar billede dk2072692 Nybegynder
30. maj 2005 - 13:33 Der er 3 kommentarer

Hvilken Multifunktionsmaskine?

Ønsker multifunktionsmaskine som præsterer højkvalitetsfoto-print, samt printer tekst, scanner og evt. fax. Jeg har fundet Epson og HP-produkter på nettet, men de undertiden meget kritiske brugerkommentarerne "skræmmer"-
Hvilken skal jeg købe??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. maj 2005 - 14:31 #1
Hvis vi snakker kvalitet, er det typisk Canon og Epson der løber med priserne - med HP på 3. pladsen.
Snakker vi økonomi sammen med, er det Canon og Epsons modeller med blæk i separate patroner. Her kan HP slet ikke følge med.

Snakker vi support, er alle tre fimaer lidt tunge at danse med, med mindre man fanger den rigtige person fra starten. Jeg har efterhånden hørt lige meget godt og skidt fra firmaerne...

Skulle jeg endelig komme med et specifikt forslag, bliver det denne: http://www.epson.dk/products/allinone/rx620/index.htm

Den er også fin ud fra en økonomisk synsvinkel.
Avatar billede dk2072692 Nybegynder
30. maj 2005 - 14:47 #2
Tak ole madsen!
Jeg havde selv Epson RX 620 som een af favoriterne. Men jeg har set en uafhængig anmelder erklære at print af tekst var direkte dårlig - men foto-print helt formidabel. Har du bemærkning til tekstprint-kvaliteten (erfaringer??)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. maj 2005 - 15:14 #3
Ikke direkte - men generelt er tekstprint på en dedikeret fotoprinter i en ikke alt for fremragende kvalitet.

Det gælder hele spekteret af fotoprintere, fordi blækket er beregnet til at lave gråtoner, og ikke de skarpe kanter man forventer på tekst.

Skal du bruge knivskarp tekst skal du derfor enten have en printer med kun EN sort patron, eller holde dig til en laserprinter.