Avatar billede reimers Nybegynder
28. maj 2005 - 10:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Filstørrelse ved upload filer til mysql blob

Hej,

Jeg forsøger at benytte et script til upload af filer til en mysql 4 database. Ved upload af større filer (f.eks. 800 kb) virker filerne ikke, når jeg downloader dem igen.

Tabellen ser således ud:

CREATE TABLE upload (
id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT,
name VARCHAR(30) NOT NULL,
type VARCHAR(30) NOT NULL,
size INT NOT NULL,
content BLOB NOT NULL,
PRIMARY KEY(id)
);

Jeg benytter BLOB til at gemme filerne. Jeg formoder, at problemet ligger i den størrelse, som BLOB kan gemme? Jeg har også forsøgt med MEDIUMBLOB og LONGBLOB, men det synes heller ikke at virke.

Hvilken type felt skal jeg gemme i, hvis jeg uploader større filer?

Mvh.

Reimers
Avatar billede kring Nybegynder
28. maj 2005 - 10:28 #1
Her kan du læse om storage requirements for alle kolonnetyperne:
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/storage-requirements.html
Avatar billede nielle Nybegynder
28. maj 2005 - 10:28 #2
LONGBLOB skulle geren kunne indeholde lidt over 4GB - så det er næppe det der er problemet:

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/storage-requirements.html
Avatar billede nielle Nybegynder
28. maj 2005 - 10:28 #3
Ahh :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
28. maj 2005 - 10:29 #4
Det kan jo være at det er selve upload-mekanismen som ikke kan følge med. Kar du siedet forsøgt at gemme filerne i filstrukturen og så hente dem der fra?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
28. maj 2005 - 11:01 #5
Prøv evt. at tjekke via fx en phpmyadmin hvor meget data der ligger i databasen. Så kan du jo se om alle 800 kb (som du nævner som eksempel) ER blevet smidt op i databasen.
Avatar billede reimers Nybegynder
28. maj 2005 - 11:23 #6
Vi har her at gøre med et af de yderst sjældne problemer, der på ukendt vis løser sig selv...!?!

Jeg ved ikke hvad jeg har gjort eller ikke gjort, men nu virker det. Tror nu det var ændringen til mediumblob, selvom det ikke syntes at virke første gang.

Undskylder ulejligheden.

/ Reimers
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
28. maj 2005 - 13:29 #7
Ingen problem - men husk lige at lukke dit spørgsmål ved selv at svare :)
Avatar billede kring Nybegynder
28. maj 2005 - 14:24 #8
BLOB: ~64KB
MEDIUMBLOB: ~16MB
LONGBLOB: ~4GB

Så hvis du har prøvet at smide 800kb i en BLOB, vil det hjælpe når du skifter til MEDIUMBLOB, som du selv skriver du har erfaret. :)
Avatar billede reimers Nybegynder
28. maj 2005 - 18:26 #9
Hermed lukket.
Avatar billede nielle Nybegynder
31. maj 2005 - 19:44 #10
Du skal acceptere svaret hvis du vil have dine points tilbage.