Avatar billede net--rom Nybegynder
27. maj 2005 - 23:00 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

excel funktioner

hej eksperter.

nogen der kan klare den her? - det er en funktion i en funktion

altså sum(funktion(1) - fuktion(2))

sådan her:
"=SUM(ADRESSE(RÆKKE();7;4)-ADRESSE(RÆKKE();8;4))"

nogen der ved hvordan dette kan løses?

\net--rom
Avatar billede sjap Praktikant
27. maj 2005 - 23:42 #1
Er ikke helt sikker på hvad du mener, men hvad med:

=SUM(INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE();7;4)))-INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE();8;4))
Avatar billede sjap Praktikant
27. maj 2005 - 23:43 #2
Med INDIREKTE bliver tekststrengen fra ADRESSE lavet om til en reference.
Avatar billede net--rom Nybegynder
28. maj 2005 - 00:45 #3
fedt. den kendte jeg ikke. nice.

kom med et svar og du skal få.
Avatar billede net--rom Nybegynder
28. maj 2005 - 00:47 #4
måske kan du lige hjælpe mig med en ting. når man forsøger og hente fra de 2 felter og de er tomme så melder den fejl i form af: "#værdi!" hvilket jo er klart. kan du putte en if sætning ind i det?
Avatar billede sjap Praktikant
28. maj 2005 - 00:58 #5
Når der ikke står noget i felterne får jeg blot et 0 - eller hvis der kun stå noget i det sidste felt får jeg en negativ værdi.

Hvis der derimod står noget tekst i felterne, får jeg fejlen #værdi. Det kan klares med

=HVIS(ER.TAL(INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE();7;4)));INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE();7;4));0)-HVIS(ER.TAL(INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE();8;4)));INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE();8;4));0)

Jeg har droppet SUM-funktionen da den ikke er nødvendig nå du blot trækker indholdet af to celler fra hinanden.
Avatar billede net--rom Nybegynder
28. maj 2005 - 01:01 #6
du er ret vild til det her. hvis et/eller begge felter er tomme skal det givne felt også være tomme. hvis felterne ikke er tomme eller "0". så skal det bare regnes ud. kan du klare den?
Avatar billede sjap Praktikant
28. maj 2005 - 11:59 #7
Så kan du prøve med:

=HVIS(OG(ER.TAL(INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE();7;4)));ER.TAL(INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE();8;4))));INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE();7;4))-INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE();8;4));"")
Avatar billede net--rom Nybegynder
28. maj 2005 - 13:58 #8
kanont. det virker bare...
Avatar billede sjap Praktikant
28. maj 2005 - 14:13 #9
:0)