Avatar billede topperware Nybegynder
27. maj 2005 - 22:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

lodret og vandret centrering i et layer

Jeg vil gerne på skift placere billeder af forskellig størrelse i midten af dette layer, både på den lodrette og den vandrette led:

#img-container{
position:relative;
width:500px;
height:500px;
padding:0px;
}

Hvilke koder kan man bruge til dette formål?
Avatar billede topperware Nybegynder
27. maj 2005 - 23:28 #1
... det er ikke koderne til at udskifte billederne med jeg er ude efter, men css-kode i #img-container der bestemmer den lodrette og vandrette placering.
Avatar billede topperware Nybegynder
28. maj 2005 - 00:59 #2
det er mest den lodrette placering der er problemet, den vandrette har jeg klaret med text-align: center;
Avatar billede olebole Juniormester
28. maj 2005 - 01:30 #3
<ole>

Det kommer jo helt anpå, hvad det er for et element. Det eneste element, der er en foruddefineret metode til vertikal centrering er tabel-cellen.
Er det derimod et div, er du enten nødt til at kende billedets højde - eller bruge JavaScript.

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2005 - 04:09 #4
-- eller kort: brug en tabel-celle !-)
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2005 - 04:32 #5
jeg vil mene dette vil løse det, det er ikke centeret der er ud gangs punket. men det der er uden om.

#img-container{
position:relative;
width:500px;
height:500px;
padding:0px;
left: 0px;
margin: auto;
}
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2005 - 04:34 #6
vandret centrering ?-)
Avatar billede topperware Nybegynder
31. maj 2005 - 10:35 #7
ok, jeg tror det var det. Har ikke løst problemet optimalt, men takker mange gange forhjælpen
Avatar billede topperware Nybegynder
31. maj 2005 - 10:35 #8
Lukker
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2005 - 14:43 #9
-- og jeg takker selvfølgelig også for hjælpen til at få min tid til at gå ,-(