Avatar billede Dan Hansen Juniormester
27. maj 2005 - 12:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Register_globals on - how

CITAT:
"I found it !!!!!!!!!
Just enable register_globals
Check the phpinfo.php file
Register_globals must be ON
Ask your hosting company or place it in the htacces file !!
When register_globals is OFF your upload functions are disabled !!!
Now it's working with me !"

Dette er hvad en skriver i et support rum for siteX cms system.
Det har noget at gøre med at jeg ikke kan uploade mine billeder gennem den "Add photo" funktion som de har.
Da jeg ikke lige umiddelbart kan få adgang til at sætte "Register_globals" til "On" er mit spørgsmål - den der htacces fil - hvor er den, eller hvordan skal indholdet af den se ud, når der ikke ligger ind sammen med mine andre filer til hjemmesiden?
Avatar billede medions Nybegynder
27. maj 2005 - 12:17 #1
Ændre det i din php.ini

//>Rune
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
27. maj 2005 - 12:20 #2
jeg har hjemmesiden hos et hosting selskab? php.ini er da noget på serveren ikke!
Avatar billede 7th Praktikant
27. maj 2005 - 12:21 #3
Hvis der ikke lægger en .htaccess fil i roden af mappen, så lav en ny fil i Notepad, og gem den som ".htaccess" - HUSK gåseøjene omkring.

Din fil skal så indeholde linien: php_flag register_globals on
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
27. maj 2005 - 12:25 #4
Nu får jeg så denne besked når jeg prøver at komme ind på hjemmesiden... det fik jeg ikke før!

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, cnadmin@citynetwork.se and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
Avatar billede 7th Praktikant
27. maj 2005 - 12:27 #5
Så har du nok ikke tilladelse til at sætte det php_flag.
Avatar billede googolplex Novice
27. maj 2005 - 12:41 #6
I øvrigt skal du passe på med register_globals on, da det er noget skidt hvis man ikke har styr på det - så far med lempe.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
27. maj 2005 - 12:45 #7
Så kan det evt. være derfor hosting firmaet har deaktiveret det?
Hvad er problemet da med den sat til on?
Avatar billede angam Nybegynder
27. maj 2005 - 13:13 #8
Du kan evt. indsætte følgende i toppen af din php-fil:

while (list($key, $val) = @each($_GET))
    $GLOBALS[$key] = $val;
while (list($key, $val) = @each($_POST))
      $GLOBALS[$key] = $val;
while (list($key, $val) = @each($_COOKIE))
      $GLOBALS[$key] = $val;

det har samme funktion som hvis register_globals var ON, men som de andre også siger: i længden er det en dårlig (og usikker) løsning, så brug denne for at få koden til at køre her og nu, og få så rettet din kode ind til at bruge $_GET, $_POST etc. istedet for at trække dine variable ned "automatisk".
Avatar billede googolplex Novice
28. maj 2005 - 10:36 #9
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
22. juni 2005 - 18:05 #10
Kunne ikke rigtig bruge jeres ting til noget - jeg kunne ikke gøre noget med det.
Måtte finde et andet forum... da jeg ikke er super haj til at ændre i koden selv!!
Men tak for jeres forsøg :)