Avatar billede teck Nybegynder
27. maj 2005 - 12:07 Der er 4 kommentarer

Indkøbskurv

Hejsa... jeg kan godt se at der er mange der har spurgt til det at lave en indkøbskurv, og jeg har set på den guide der findes på phpbuilder.com... men jeg kan simpelhen ikke komme i gang med at lave en indkøbskurv til min e-shop.

Håber der er en her inde der har et eksempel på en indkøbskurv der er let at implementer med det øvrige jeg har lavet.. som det ser ud nu, har jeg en MySQL hvor produkterne er gemt med hver deres id og en pris.

Det jeg ønsker er følgende:

- indkøbskurv tilføj/fjern
- opdater antallet af vare der ønskes
- udregnig af samlet pris
- når kunden er logget ind.... smider orderen ind i databasen!

Håber der er en der kan hjælpe med at få skidtet til at virke!
Avatar billede drbean Nybegynder
27. maj 2005 - 12:13 #1
Lav det som et array, som ser fx sådan ud:
array= 1 =>array( id => xx, pris =>xx, antal => xx)
      2 =>array( id => xx, pris =>xx, antal => xx)

osv.

Set så selve arrayet som en session, på den måde burde du rimelig hurtigt kunne lave en god inkøbskurv
Avatar billede teck Nybegynder
27. maj 2005 - 12:13 #2
Glemte lige at skrive at jeg selvfølgelig ikke forventer at der er nogen der laver hele koden til mig... men det jeg mangler er lidt vejledning i at komme i gang med at lave indkøbskurven!
Avatar billede teck Nybegynder
27. maj 2005 - 12:15 #3
hej drbean >> tak for det hurtige svar.... jeg er ikke vildt meget ind i sessions ud over det der bruges til at gemme et brugernavn ved login... Så jeg ved ikke om jeg kan få dig til at give et eksempel på hvordna koden skal se ud, når man tilføjer varen til session?
Avatar billede drbean Nybegynder
27. maj 2005 - 12:24 #4
hvis du kan finde ud af at lave et array, så er det bare at sætte det ind i en session bag efter. Fx.

$kurv = array(); //laver et array... dette skal kun gøres på første side

session_start(); //Starter session... dette skal gøres på alle sider hvor du ønsker at kunne hente din kurv

$_SESSION['kurv'] = $kurv; // sætter $kurv som session

$varer = array(
'id' => 'xxx',
'pris' => 'xx',
'antal' => 'xx'); //laver et array med varer oplysninger.

array_push($_SESSION['kurv'], $varer); //sætter varen ind i slutningen af arrayet.