Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
27. maj 2005 - 11:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kurve i word via VBA

Jeg skal indsætte en graf/kurve i word fra VBA.
jeg har følgende kode-stump

Sub InsertCurve()
  Dim graph As Object
  Selection.Tables(1).Cell(12, 2).Select
  If Selection.InlineShapes.Count = 0 Then
      Set graph = Selection.InlineShapes.AddOLEObject
      (ClassType:="Excel.Chart.8", FileName:="",
      LinkToFile:=False, DisplayAsIcon:=False)
  Else

  End If
End Sub

Med typen Object får jeg ikke adgang til at kunne ændre grafens egenskaber. Hvilken type skal jeg bruge? Eller skal jeg bruge en anden klasse end Inlineshapes?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
27. maj 2005 - 14:38 #1
fandt noget på nettet:

How to get rid of error message
Korenschi Eduard wrote on March 12, 2005 01:02 EST
Hi !
If you get that stupid error message on the "Dim wrdDoc As Excel.Workbook" line it is because each Office Application loads by default support only for their own Object system. To make the long story short, in Visual Basic Editor you have to go to Tool->References and check the "Microsoft Excel 9 or 10, or whatever you have" checkbox in the list. Everything should work afterwards.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
27. maj 2005 - 14:39 #2
Dvs. man skal aktivere Excel eller MSGraph eller ... i Tool->References  i Words VBA-editor, for at kunne bruge Excel.Chart eller lignende klasser (men det fortæller VBA-hjælpen ikke)