Avatar billede dakine Nybegynder
26. maj 2005 - 21:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WMA-filer og afspilning på alm. stereoanlæg?

Hej.

Jeg overvejer, på ganske lovlig vis, at downloade et album fra TDConline/musik. Albummet ligger i WMA-format.

Og inden jeg ofre et beløb på dette, vil jeg være stensikker på, at jeg kan afspille albummet på mit alm. stereoanlæg.
Er der ikke noget med, at WMA-filer har en form for kopi-sikring?

Jeg gider IKKE betale for kun at have musikken på min PC!

.... Og i øvrigt.- Hvis de kan konverteres, så de kan afspille på alm. CD-afspiller skal kvaliteten naturligvis være god.

Håber en kan hjælpe med et svar.
På forhånd tak
Avatar billede dakine Nybegynder
26. maj 2005 - 22:15 #2
Mange tak for svaret. Jeg kan altså forstå, at det ikke er noget problem. Så skulle det altså være på plads.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. maj 2005 - 22:16 #3
Velbekomme, og tak for point.  c",)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
26. maj 2005 - 22:22 #4
Du kan have et problem med at afspille musikken på din mp3 afspiller derimod hvis den ikke er DRM kompatibel.

Der er dog et lille work around til det. Er du interesseret i det??? (Skal ikke ha' point, gider bare ikke skrive det hvis du er ligeglad ;) )
Avatar billede hepou Nybegynder
29. maj 2005 - 19:24 #5
Det tager ikke så lang tid at beskrive denne lille workaround som oven i købet er LOVLIG! det er zypher212's garanteret også, men synes lige at alle skal have mulighed for at læse den alligevel ;)

HVIS din mp3-afspiller ikke kan afspille DRM-beskyttede filer, kan du brænde en CD fra Windows Media Player (husk at afspille musikken først, så den henter licensen - når musikken begynder at spille er licensen hentet - SKAL gøres for hvert nummer, da hvert nummer skal hente sin egen licens). Når musikken er brændt ned ripper du bare musikken som du ville gøre med en hver anden cd og du kan nu problemfrit overføre musikken til en hvilken som helst mp3-afspiller.

Det er helt lovligt så længe du kun gør det til eget forbrug.

:) God musiksommer
Avatar billede zypher212 Nybegynder
29. maj 2005 - 23:48 #6
# hepou
Min er også lovlig... I hvert fald har jeg ikke læst det modsatte nogen steder. Du kan læse om det her:
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=94
og her:
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=440

Det er stort set det samme som det hepou skriver, man brænder bare ikke musikken ud, men skriver den til harddisken i .wav formatet (tror jeg nok det er :) )
Avatar billede dakine Nybegynder
30. maj 2005 - 15:02 #7
Det med at konvertere WMA til MP3 havde jeg slet ikke skænket en tanke, så mange tak for jeres tips. Det er naturligvis en ganske aktuel situation.
Som jeg forstå det skal man via en Audio-CD, hvilket jo heller ikke er noget problem.

Kender I ellers en god Audio-converter nu vi er inde på det? (Dvs. alm. CD -> MP3).
Avatar billede zypher212 Nybegynder
30. maj 2005 - 15:13 #8
Jeg bruger poweramp db (tror jeg nok at den hedder) og den kan vist nok også rippe en cd. (Det har jeg aldrig brugt den til så ved det ikke)

Men jeg vil nok anbefale at du undgår kvalitets tabet (Det er der) ved at hente fra fx http://allofmp3.com/ Det er billigere og du bestemmer selv hvilket format det skal være i. (Plus at du undgår det irriterende DRM)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
30. maj 2005 - 15:14 #9
http://www.piratgruppen.org/guides.php3#musik De har altså en masse gode guides derinde :) Lidt om at rippe CD'er
Avatar billede hepou Nybegynder
30. maj 2005 - 16:32 #10
Hvis du vil støtte musikbranchen er det ikke på tale at købe gennem allofmp3.com, da kunstnere og pladeforlag ikke for penge for deres produkter købt herigennem. http://www.musikbibliotek.dk/9130

Piratgruppen har en masse gode guides, men tjeck lige først om de er lovlige... Det er nemlig ikke alt der er ;)
Tror dog ikke der er noget galt med dem zypher212 henviser til.. Hvis de virker. Har haft lidt problemer med begge...
Avatar billede zypher212 Nybegynder
30. maj 2005 - 16:40 #11
Jeg tænker på det hver gang jeg poster noget derfra... Men er næsten sikker på at det er lovligt...

Men det er rigtigt hvad hepou skriver. Kunstnere får mange penge for det (Er ikke sikker på at de slet ikke får penge). Hvis du vil støtte kunstnerne så kig efter Itunes, de betaler 50 % til kunstnerne
Avatar billede uffesteenberg Novice
31. maj 2005 - 06:52 #12
Yes db Power Amp Music Converter er det fedeste og letteste program til at konvertere ALLE slags lyd-filer... se her ---> http://www.eksperten.dk/spm/620753
Avatar billede zypher212 Nybegynder
31. maj 2005 - 10:28 #13
Der har lige sneget sig en typo ind... Skulle have stået at kunstnerne ikke får mange penge for det. :)