Avatar billede turbolyn Nybegynder
26. maj 2005 - 20:02 Der er 10 kommentarer

Kan ikke starte programmer et par min. efter Windows er startet.

Hej.

Jeg har nu bøvlet med det her hele dagen, det hele startede sidste Fredag da jeg fik ny cpu/bundkort/grafikkort.
Jeg satte det i og geninstallerede Windows og så kørte det ok indtil for et par dage siden. Problemet er når Windows er færdig med at load alle opstarts-programmer, så går der meget kort tid (højst 5 minutter) så kan jeg ikke starte nogle programmer (heller ikke taskmanager) og går jeg ind i "Denne Computer" (som er det eneste der lader til at ville starte) ser jeg kun "Søger efter elementer..." i statuslinjen. Så tænkte jeg det var noget virus og noget, og fandt også en virus og slettede den, men problemet blev ved så jeg valgte kontant at formatere alle mine 3 harddiske, installere Windows igen, kun for at komme frem til samme problem.
Så tænkte jeg at det kunne være en af diskene ikke virkede, og prøvede at pille dem fra én efter én, valgte derefter at gen-installere Windows, denne gang udelukkende med min S-ATA disk sat til (var ikke den disk jeg brugte på de 2 andre installationer) Men får samme fejl denne gang også, nu giver jeg fortabt og håber at nogle af jer har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre eller hvad der er i stykker?

På forhånd mange tak.
Avatar billede speedytech Nybegynder
26. maj 2005 - 20:07 #1
Hvis du har muligheden for at starte internet explorer op (evt. fjern sikkert tilstand med netværk) Syntes jeg lige at du skal prøve http://www.kriminalitet.dk/vira.html og kører den online scanner. Bare lige for en sikkerhedsskyld
Avatar billede turbolyn Nybegynder
26. maj 2005 - 20:50 #2
Har scannet nu og har fundet 1 virus underligt nok...men efter hvad jeg har læst om den er det en Browser-HiJacking virus og det burde jo ikke påvirke ALLE programmer på min PC, burde det? Tak for hjælpen.
Avatar billede speedytech Nybegynder
26. maj 2005 - 21:01 #3
Det ved jeg faktisk ikke.. Jeg har bare løst mange mærkelige problemer med den online scanner..

jeg smider lige et svar..
Avatar billede turbolyn Nybegynder
26. maj 2005 - 21:15 #4
Nu er den virus jeg fandt også fjernet fra PC'en og jeg har scannet igen, denne gang uden nogen fund af virus. Problemet eksisterer stadigvæk og ingenting har ændret sig, så det må være noget andet der er problemet. Håber stadigvæk der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede savle Nybegynder
26. maj 2005 - 22:00 #5
har du mere end en ram stang i kan du prøve at tage den ene ud og se om det er den , den anden ud osv. man kan også prøve den i et andet slot, du har jo nok opdatret driver til bundkort skærmkort osv. har du installeret noget inden dit problem begyndte, bliver den varm, du kunne prøve uden siden på dit kabinet, set efter i din systemlog, sti til er:højer klik på denne computer og vælg administere klik på + ud for logfil.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. maj 2005 - 23:06 #6
Hvis du "lige" har geninstaleret til en RÅ XP - dvs UDEN M$ ServicePack - så er du selv ude om det:

[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Avatar billede turbolyn Nybegynder
27. maj 2005 - 12:01 #7
Tak for rådene. Savle jeg har allerede prøvet det med rammene, den bliver ikke varmere end normalt.

Majsmarken, jeg har søgt min computer i gennem for virus og fandt som sagt 1 allerede efter 15 minutter efter at Windows var startet første gang, fjernede den, men kan selvfølgelig være at den har ødelagt nogle windows-filer før den blev slettet, derfor prøver jeg nu at gen-installere windows, denne gang uden internetstikket i computeren og sætter det ikke i før jeg har SP2 installeret, skriver tilbage med resultatet når jeg kommer hjem og får det prøvet.
Avatar billede turbolyn Nybegynder
27. maj 2005 - 15:51 #8
Takker mange gange majsmarken, det lod til at det var alt hvad der skulle til, jeg var godt nok bange for at noget af mit nye hardware var defekt der.

Igen, tak for hjælpen alle sammen :>
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. maj 2005 - 15:56 #9
GENERELT: Så ka' du jo også smide denne på:
[Microsoft® Windows AntiSpyware]:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&displaylang=en
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. maj 2005 - 07:10 #10
<turbolyn>: Er du der ?