Avatar billede skirk Nybegynder
26. maj 2005 - 12:52 Der er 10 kommentarer

Mysql fjerner backslah i sti

Hej

Jeg har lavet et lille stunp php som skal insætte et billedes sti. Men når den insætter stien i mysql så er \ væk. Hvordan kan det går til jeg har lavet typen til en varchar(200)

nogle ideer ?

Mvh

Skirk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. maj 2005 - 13:07 #1
Ja, brug addslashes-funktionen inden du indsætter.
Eller skriv dine \-ere som /-ere - det skal såmænd nok virke. Oftest ;)
Avatar billede skirk Nybegynder
26. maj 2005 - 14:01 #2
Hmm det virker ikke hvis jeg gør sådan, men er det en rigtig måde jeg gør det på eller?

Og har du et eksempel på at det andet forslag? :)

<?php

if (isset($_POST['submit'])) {
        $username = $_POST['username'];
        $password = $_POST['password'];
        $filepath = $_POST['fileup'];

    }

    $wee = addslashes($filepath);

//    echo $_POST['username'];
//    echo $_POST['password'];
//    echo $_POST['fileup'];

        $image = imagecreatefromjpeg($wee);
        $w = imagesx($image);
        $h = imagesy($image);
//        echo $w;
//        echo $h;

        $maxw = 150;
        $maxh = 150;
        $scalw = $w/$maxw;
        $scalh = $h/$maxh;

        if ($scalw>$scalh){

            $neww = $w/$scalw;
            $newh = $h/$scalw;
        }
        else {
            $neww = $w/$scalh;
            $newh = $h/$scalh;
        }

        $newimage = imagecreatetruecolor($neww,$newh);
        imagecopyresized($newimage,$image,0,0,0,0,$neww,$newh,$w,$h);
        $filnavn = pathinfo($wee);
        $filnavn = $filnavn['basename'];
        imagejpeg($newimage,"../uppic/media/profiles/".$filnavn);

    $kryb = md5($password);

    $conn = mysql_connect("localhost", "root", "mikker") or die("Kunne ikke forbinde");
    mysql_select_db("test", $conn);
    mysql_query("INSERT INTO bruger(username,password,picpath) VALUES ('".$username."','".$kryb."','".$filepath."')") or die (mysql_error());
    $result = mysql_query("SELECT picpath FROM bruger") or die (mysql_error());

    while($blog_entry = mysql_fetch_array($result)){

        echo $blog_entry['picpath'];

    }
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. maj 2005 - 14:12 #3
Du skal nok kun lave addslashes lige inden du indsætter. Men hvad indeholder dit filnavn, som kan gå galt?
Avatar billede skirk Nybegynder
26. maj 2005 - 14:15 #4
fx et billede der ligger her c:\billeder\fisk.jpg og når den sætter den sti ind i databasen laver den stien om til c:billederfisk.jpg
Avatar billede sukos Juniormester
26. maj 2005 - 14:32 #5
Måske, lige inden din query
$filepath = str_replace("\\", "\\\\", $filepath);

Men hvorfor bruger du \ og den fulde sti?
Avatar billede sukos Juniormester
26. maj 2005 - 14:34 #6
Eller som erik skriver:

mysql_query("INSERT INTO bruger(username,password,picpath) VALUES ('".$username."','".$kryb."','". addslashes($filepath)."')") or die (mysql_error());
Avatar billede skirk Nybegynder
26. maj 2005 - 14:37 #7
oki på den måde men ja jeg faktisk ikke bruge den fulde sti billedet skal placere sig et andet sted :)
Avatar billede skirk Nybegynder
27. maj 2005 - 16:09 #8
Nå jeg har fået det til smid et svar en af jer og jeg giver point :)
Avatar billede sukos Juniormester
27. maj 2005 - 16:39 #9
Erik samler ikke på point, og det var han hans forslag som er rigtigt, så, smid svar selv, og accepter dit eget svar! :O)
Avatar billede skirk Nybegynder
27. maj 2005 - 18:45 #10
wee