Avatar billede jarimark Nybegynder
26. maj 2005 - 11:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Restarter på mærkelige tidspunkter

Hejsa.

jeg har et problem med min computer, den har det med at restarte på mærkelige tidspunkter. Midt i jeg er ved at kører programmer osv.

Jeg har følgende opsætning:
Bundkort: ASUS A7V8X, KT400
CD-drev: Arrgo CDRW 52/24/52 IDE
DVD-drev: DVD LiteOn 16x/48x
Grafikkort: MSI MS-8878 Geforce4 MX440SE-T
Harddisk: Maxtor +9, ATA133
Ram: Samsung DDR2700 ram, 512 MB
CPU: AMD Athlon Barton XP 2500+/333

Jeg har opdateret driverne og prøvet at geninstallere windows, men den har det stadig emd at gå ned.
Sidste gang fik jeg følgende fejlmeddelse da den startede op igen:

szAppName : Drivers.Display
szAppVer : 10DE0171A384701462
szModName : nv4_disp.dll
szModVer : 6.14.10.6681
Offset : 7B5E06EA

Håber der er noget der kan hjælpe!
Avatar billede huset Praktikant
26. maj 2005 - 11:57 #1
Tyder på en dårlig driver til grafikkortet.

Prøv at skifte den ud du har med 40.72 som du henter på nvidia's hjemmeside
Avatar billede huset Praktikant
26. maj 2005 - 11:58 #2
Du har:

Installeret drivers til bundkortet?

Installeret Windows opdates?
Avatar billede screem_brille Novice
26. maj 2005 - 11:58 #3
det er efter det du skriver et display driver problem, hvilken driver version benytter du ? (hent evt. den nyeste fra nvivia.com)
Avatar billede huset Praktikant
26. maj 2005 - 11:58 #4
Avatar billede huset Praktikant
26. maj 2005 - 11:59 #5
SB>>
http://www.eksperten.dk/spm/557061

Du har IKKE anmeldt mig vel!?
Avatar billede jarimark Nybegynder
28. maj 2005 - 12:00 #6
Jeg har prøvet at installere den nyeste driver igen, så må vi se om det hjælper. Den gør det på mærkelige tidspunkter som sagt, så kan ikke rigtigt efterprøve det sådan lige.

Huset>>
Er der noget specielt ved driver version 40.72 siden du anbefaler den? Den er jo omkring 3 år gammel..
Avatar billede huset Praktikant
28. maj 2005 - 12:57 #7
Den er gammel ja, men det er stadig den mest stabile der er
Avatar billede huset Praktikant
28. maj 2005 - 13:06 #8
Avatar billede jarimark Nybegynder
25. juni 2005 - 20:09 #9
Har prøvet at installere både den sidste nye og den du har anbefalet huset, men jeg har stadig problemer, senest fik jeg meddelse der sagde:
"PFN_LIST_CORRUPT"

Nogen der ved hvad det kan være der er galt?
Avatar billede huset Praktikant
29. juni 2005 - 17:11 #10
løst problemet?
Avatar billede jarimark Nybegynder
29. juni 2005 - 22:17 #11
Nej desværre ikke. Den bliver ved med at gå ned og lukker programmer til tider også.
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 01:07 #12
noget nyt ?
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:48 #13
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede jarimark Nybegynder
12. september 2005 - 21:38 #14
Unskyld. Lukker da problemet ikke blev løst...
Avatar billede screem_brille Novice
12. september 2005 - 22:15 #15
fair nok at vi så spildte tiden
Avatar billede jarimark Nybegynder
13. september 2005 - 09:10 #16
Jeg er ked af hvis du føler du har spildt tiden, men det har ikke hjulpet noget at gøre de ting I har foreslået.
Og kan desværre ikke se hvad jeg skal gøre ved det, men igen er ked af at høre du mener du har spildt din tid.
Avatar billede huset Praktikant
13. september 2005 - 09:14 #17
*G*
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 10:30 #18
dvs du på næsten 2 måneder ikke er kommet den mindste smule videre, eller har tænkt, ej det kunne da være rart at få det til at virke, vender da lige tilbage til dem der var så flinke at prøve at hjælpe mig ?
Avatar billede jarimark Nybegynder
13. september 2005 - 22:03 #19
Tja, man kan sige at der ikke er sket noget, det er klart at hvis jeg fandt på en løsning ud af det blå skulle jeg nok sige til. Men mellem "løst problemet?" og "noget nyt" er der ikke kommet noget frem. Hvis problemet ligger i, at jeg ikke har svaret på det, vil jeg da gerne undskylde, at jeg ikke har gjort det.