Avatar billede strahd Nybegynder
26. maj 2005 - 11:24 Der er 6 kommentarer

Mysql forspørgsel med php..

Jeg ved at det er en syntaks for at kunne lave en mysql søge streng hvor man kan bruge de direkte variabel navne men kan ikke huske den. Er der nogen der kan hjælp med det. eks. $sql = XXXX select * from bruger where (bruger_id = $this->id) and (password = $this->password) XXXX; hvor XXXX er den syntaks jeg ikke kan huske men mener det er noget med !!!ENDOFSQL eller sådan noget.
Avatar billede 7th Praktikant
26. maj 2005 - 12:59 #1
Fjern XXX'erne fra $sql, så har du din forspørgel :)
Avatar billede strahd Nybegynder
26. maj 2005 - 14:00 #2
Tror ikke helt du forstår spørgsmålet... ved godt hvordan man laver en standard select sætning men ved der er en mulighed hvor du kan bruge php variabel navne direkte i din sql sætning uden at skulle bruge '.  .' til at skille php kode fra select sætningen. Det er det jeg fisker efter. Men man starter sætningen med en speciel syntaks og slutter den med den samme syntaks.
Avatar billede 7th Praktikant
26. maj 2005 - 15:23 #3
Mener du print <<<END? http://dk.php.net/print

$sql = <<<ENDOFSQL select * from bruger where (bruger_id = $this->id) and (password = $this->password) ENDOFSQL;
Avatar billede strahd Nybegynder
26. maj 2005 - 19:20 #4
det virker med den undtagelse at det sidste ENDOFSQL skal stå alene på sin egen linie uden nogle mellemrum..
Avatar billede strahd Nybegynder
26. maj 2005 - 19:22 #5
men tusind tak. du fik peget mig i den rigtige retning så hvis du poster et svar får du point...
Avatar billede 7th Praktikant
26. maj 2005 - 21:04 #6
Det var så lidt :)