Avatar billede swordfish80 Nybegynder
25. maj 2005 - 21:52 Der er 6 kommentarer

sikring af at statuslinien er slået til

Hej.

Jeg har et site, hvor det er vigtigt at brugeren har statuslinien slået til. Jeg regner ikke med at jeg ved hjælp af javascript kan slå statusbaren til på en allerede åben side. Så det næste bedste er at jeg skifter siden ud med den samme side, men bruger parameteren statusbar=no.

Hvordan gør jeg det, når det skal være den samme side der loades igen, og det ikke skal være et nyt vindue der åbner op???
Avatar billede busschou Praktikant
25. maj 2005 - 21:54 #1
Det tror jeg ikke du kan. Du kan kun styre "egne" vinduer. Så du kan åbne et nyt vindue med statuslinje...men ikke tilføje en statuslinje i det eksisterende
Avatar billede busschou Praktikant
25. maj 2005 - 21:55 #2
Tør man spørge hvad der gør det vigtigt?... måske alternativ løsning kunne findes
Avatar billede swordfish80 Nybegynder
25. maj 2005 - 22:20 #3
Det er vigtigt fodi der kommer en vigtig oplysning til dem der bruger sitet, problemet er, at det ikke er folk der er så stærke bag en computer, så ofte kan de ikke finde oplysningen da de ikke ved hvordan man slå statuslinien fra og til. Du kan så spørger, hvorfor lægge vigtige oplysninger i status-linien? det virker jo ikke smart, men ideen er, at en bruger sidder foran sitet sammen med en kunde. I statuslinien kommer der oplysninger som kunden helst ikke skal skal se, og statuslinen er jo ikke et sted man kigger, med mindre man ved der står noget vigtigt :)

men man kan ikke lavet noget ala:
document.location = document.open(sammehtmlside, title, 'statusbar=true');

eller???
Avatar billede busschou Praktikant
25. maj 2005 - 22:34 #4
undskyld min undren...
Men du vil lægge oplysninger i statuslinjen som er vigtig for personalet skal kunne se - men som kunden _ikke_ må se... funny synes jeg
Men hvis det er til personale brug så burde man da i øvrigt lære dem hvordan de skal gøre.

Nå nok om det. det er jo dit valg :o)
Jeg tror du bliver nød til at åbne et helt nyt vindue...(og det vil så skabe opmærksomhed for såvel bruger som kunde)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
25. maj 2005 - 22:42 #5
Enten må du gøre som busschou forslår...åbne et nyt vindue med statuslinie, ellers kunne du jo på brugerens startside sætte et "Har du husket...."-link til en vejledning i hvordan man slår statuslinien til/fra. På den måde får du også uddannet dine "knap så stærke" brugere.
Avatar billede roenving Novice
26. maj 2005 - 10:56 #6
-- og det hedder 'status', 'status=1' eller 'status=yes' !-)